Mag je volgens de wet facturen met elkaar verrekenen?

Een bedrijf heeft voor ons gewerkt, en heeft slordige fouten gemaakt, nu heeft hij het 3 keer opnieuw gedaan zegt hij maar er ik niks veranderd. Wij konden dit zelf repareren en die kosten van zijn factuur inhouden. Dus ik maak een factuur van €500 en trek er €400 uurloon en materiaal van af, de resterende €100 maak ik netjes over. Is dit volgens de wet? Mag dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Dat mag als je daar afspraken over hebt gemaakt met dat bedrijf. En die afspraken moet je bij voorkeur op papier hebben staan.
Dit kan een hele redelijke oplossing zijn maar als je niet kunt bewijzen dat je dit zo hebt afgesproken dan kan dit bedrijf je in gebreke stellen en een aanmaning sturen.
Zorg dus dat dit op papier komt met een handtekening van een bevoegde van het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het niet op papier , wel zeker 2 getuigen. Kan dat ook?
Ja hoor,
belasting technisch is alleen winst en BTW interessant.
verrekenen of de bedragen aan elkaar betalen, komt op hetzelfde uit.

"Wij konden dit zelf repareren en die kosten van zijn factuur inhouden."
Ik lees dit als een afspraak tussen jullie en het bedrijf.
Dan is het verder geen probleem.

Een beetje bewijsmateriaal (voor de zekerheid) is altijd handig. Foto's van zijn en jullie werkzaamheden en als het ff kan de afspraak op papier of email.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en die foto's heb ik!!!! Dank je!!!
Het kan maar ik zou om een credit factuur vraag of een schriftelijke bevestiging voor ik over ging tot betaling.
ronron1212