Waarom aankoop een snackbar/eethuis moeten boekhouder nodig?

Ik was paar dagen geleden afspraak met de makelaar,de doel is wil een snackbar aankopen,maar hij vertelde: Je hebt een boekhouder nodig,en dan kunnen we verder met de aankopen bespreken.

Mijn vraag is: Waarom moet een boekhouder inschakelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien een boekhouder meer kennis heeft van de Nederlandse taal, dus belangrijke zaken beter aan kan dan jij, heb jij een boekhouder nodig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn genoeg niet-boekhouders die kennis van de Nederlandse taal hebben....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens, het wel of niet goed beheersen van de Nederlandse taal staat helemaal los van het feit of iemand belangrijke zaken wel of niet aan kan. Er zijn genoeg mensen die de Nederlandse taal niet goed beheersen en gewoon prima een zaak kunnen runnen. De opmerking van Ytje is daarom niet terecht, omdat Ytje niet op basis van een vraag kan beoordelen of fuyung zijn zaken goed kan regelen. Het is een vooroordeel wat helaas wel vaker voorkomt: "Als iemand de Nederlandse taal niet beheerst, zal hij ook wel niet zo slim zijn en dus niet zelf een zaak kunnen runnen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nja..een bedrijf runnen in NEDERLAND lijkt me lastig als je geen fatsoenlijk Nederlands kan. Wordt lastig met belastingen en dergelijke.
Maar als deze persoon het helemaal in zijn eentje kan redden..prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een bedrijf koop in Duitsland terwijl ik maar gebrekkig Duits kan typen, dan red ik het niet lang met de zakelijke kant ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk nou een na! Je bent gedeeltelijk afgekeurd, heb allerlei klachten, geen eigen geld. Wat denk je nu? dat je serieus wordt genomen door een makelaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boekhouder inschakel, taal beter spreekt, zou beeeter sijn.

Antwoorden (6)

als je een snackbar koopt koop je meer dan alleen het pand, maar ook het bedrijf.

juist voor dat laatste heb je die boekhouder nodig, anders loop je risico's die je verder niet wil lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft de makelaar zijn twijfels, of U boekhoudkundig voldoende bekwaam bent om een bedrijf te runnen met al onze Nederlandse wetten en regeltjes.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat een makelaar zich daar mee bezig houdt. Wel wil een makelaar weten of de financiering goed geregeld is en of hij dus te maken heeft met een serieuze koper. Er vanuit gaande dat het hier om de verkopende makelaar gaat.
jc54
12 jaar geleden
Ik denk dat de makelaar wel degelijk wil weten of de man bedrijfs bekwaam is en of de financiën goed geregeld en verantwoord zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de makelaar zich daar niet mee bezig houdt, wil ik niks met de makelaar te maken hebben als koper..
Je moet minsten de balans winst en verliesrekening van de afgelopen 5 jaar begrijpen en snappen wat je wel en niet kunt verdienen in de zaak.
ronron1212
12 jaar geleden
Ik vind dit een beetje vreemd verhaal en voorwaarde van die makelaar.Ik denk dat ie je niet serieus neemt en het daarom vraagt.De makelaar verkoopt het punt uit.FF cru gezegd het gaat hem geen hol aan of jij een boekhouder hebt of niet.Sterker nog dat is niet eens verplicht je mag ook zelf je boekhouding verzorgen als je dat kan en je aangiftes e.d.regelen.Als jij de vraagprijs kan betalen zou ie je het gewoon moeten verkopen.Voor mijn part koop je het om er nooit wat mee te doen dat is jouw zaak en niet de zijne.Ga weer in gesprek met hem en laat m weten dat je een serieuze kandidaat/koper bent en die eis onzin is!Is de makelaar aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Makelaardij dan kan je eventueel een klacht aan de Geschillencommissie Makelaardij sturen.Kijk even via onderstaande link hoe je dat moet doen.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Huis_en_tuin/Dienstverlening_door_makelaar_en_of_notaris/Basisinformatie/Wat_kan_ik_doen_als_ik_een_klacht_heb_over_een_makelaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een makelaar heeft een verantwoordelijkheid om de transactie op een goede wijze te laten plaatsvinden, zowel vanuit een maatschappelijke verantwoordelijkheid ook naar de vraagsteller maar daarmee uiteraard ook jegens de verkoper.
Als hij van oordeel is dat je de moeilijkheden onderschat kan ik me voorstellen dat hij wil weten of de vraagsteller daarvoor deskundigheid heeft ingehuurd.
Een makelaar heeft een verantwoordelijkheid om de transactie op een goede wijze te laten plaatsvinden, zowel vanuit een maatschappelijke verantwoordelijkheid, ook naar de vraagsteller, maar daarmee uiteraard ook jegens de verkoper.
Als hij van oordeel is dat de vraagsteller de moeilijkheden onderschat en onvoldoende op de hoogte is kan ik me voorstellen dat hij wil weten of de vraagsteller daarvoor deskundigheid heeft ingehuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd dat hij dit vraag mbt het aankopen van een pand. Hij zou wel kunnen vragen naar de financiele situatie en dat kunnen aantonen. Dat heeft te maken met de financiering van je bedrijf. Of jij (nu) een boekhouder hebt, is toch niet aan hem. Ik denk wel dat als je een eethuis gaat runnen, je mogelijk niet een ster hoeft te zijn in boekhouden of dit er bij willen doen. Dat kun je beter uitbesteden aan iemand die dat snel en goed doet zodat je financiele administratie goed loopt.

Vraag het gewoon aan je makelaar waarom hij dat wil weten of waarom hij dat nodig vindt. Jij bepaalt of je een pand koopt of niet en daarna wordt gekeken of je genoeg financiele middelen hebt om dat te kunnen doen, of lenen.