Ik ben een webwinkel gestart en zoek een gratis programma voor administratie en btw, weet iemand dat?

Dus waar ik mijn inkomsten en uitgaven kan bijhouden en de btw

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kan in beginsel het een en ander in Excel of Acces bijhouden. Deze kan je gratis downloaden met open office.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is cashflow iets voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou je aanraden om snelstart te kopen
het kost wel wat maar het is echt een super goed progamma voor je administratie en je facturen te kopieeren echt een aanrader me ouders gebruiken het ook en hun bevalt het super goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gnucash is een gratis programma, waar je dat prima in bij kan houden. Het vergt wel wat oefening/uitzoeken hoe alles werkt. Zeker als je geen ervaring hebt met boekhoudsoftware. En er is ook geen Nederlandstalige handleiding voor handen. (het programma is wel NEderlandstalig).
OsFinancials is misschien ook een beetje moeilijk voor iemand die geen ervaring heeft met boekhoudsoftware, maar is wel Nederlands en met Nederlandse handleiding en een forum op het internet waar je ook hulp kunt vragen en veel kunt nalezen. Tegen betaling kun je allerlei uitbreidingen + support krijgen. Maar de gratis basisversie is in principe meer dan voldoende voor een noodzakelijke boekhouding. Ik heb het eens bestudeerd en vind het een prima volledig boekhoudprogramma. Er staan ook instructievideo's op hun site. Is denk ik zeker het proberen waard. Ik noem hier ook Gnucash omdat je die misschien ook ergens tegenkomt en ik hier mee wil aangeven dat als je moet kiezen waarschijnlijk toch beter voor Osfinancials kunt gaan.

Verder is er nog Papsoftware (ook Nederlands). Hier heb ik geen ervaring mee, behalve dan dat ik hem niet goed geïnstalleerd kon krijgen op mijn pc met Windows 7 (64 bit). (misschien wil dat tegenwoordig wel goed) Maar Papsoftware is wellicht ook een goed alternatief en ook gratis.

Gewoon allemaal even uitproberen en kijken welke je het beste bevalt.