Is een bedrijf ,eventueel financieel, verantwoordelijk voor slecht uitgevoerde diensten van de door het bedrijf ingehuurde contractors?

Het gaat hier om een woningstichting die geen verantwoording wil nemen voor o.a. een slecht gemonteerde lift die steeds buiten werking is,een slecht gemonteerde boiler etc. De stichting stelt dat dit allemaal buiten de invloedssfeer van de hen ligt omdat daar een extern bedrijf voor is ingehuurd dus de stichting meent daar niet verantwoordelijk voor te zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als de stichting opdracht heeft gegeven zijn ze er wel degelijk verantwoordelijk voor.
Ik begrijp het overigens niet zo goed, dat de stichting akkoord gaat met ondeugdelijk werk van de mensen die zij inhuren. Zij willen toch ook waar voor hun geld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot nu hebben ze steeds de verantwoording afgeschoven en ik heb nooit gemerkt dat men iets met opmerkingen gedaan heeft, vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige wbv's stellen domweg: 'Het werk is gedaan, dus we hebben aan onze onderhoudsplicht voldaan'- dat al die klussen puur prutswerk zijn maakt ze kennelijk niets uit, want dit was de goedkoopste inschrijver voor de klus.
'Mijn' wbv is daar in elk geval erg goed in :-(
Die bedrijven voeren dat werk niet op eigen houtje uit.
Ze hebben daar opdracht voor gekregen en die zal van de
woningstichting afkomstig zijn.
In je huurcontract zijn ook servicekosten berekent voor bv gebruik/onderhoud van de lift e.d.
Dien een officiele klacht in ze hebben vast een klachtencommissie ondersteun dat bv door middel van een soort flyer te maken,die bij medebewoners in de bus doen waarop ze kunnen tekenen bv
Of ze allemaal langs gaan vragen voor handtekening bv
Ook kan je de huurcommissie om raad vragen wat te doen.
Succes