Hoe kan ik het best een reclame idee uitmelken?

Ik loop al een tijd met 2 reclame ideeen rond van 2 aparte grote bedrijven. Welke ook al in hun historische strategie passen. Nu is het zeker niet de bedoeling om deze als een soort golddigger uit te melken. Maar heb ook geen zin om een Marketingbureau aan tonnen te helpen, en zelf afgescheept te worden met een dagje op de set of zo.
En ook niet zonder vind ik niet leuk handtekening afgescheept te worden. Om vervolgens over 2 jaar het idee langs te zien komen.
Hoe dit het sympathiekst en doeltreffend aan te pakken dus. Van 1 heb ik verleden jaar al een zeer interessante domeinnaam vastgelegd.

12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel het me maar, en ik zal je helpen.....
Frimu2
12 jaar geleden
Zeg maar van welk groot bedrijf u een beslissende functie heeft. Indien het toeval bestaat dat dit 1 van de 2 (of reclamebureau van) is maak ik graag een afspraak met u.

Antwoorden (2)

Contact leggen met het management van beide bedrijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een aantal reclames van heineken zijn door een iemand opgezet. Hij zat met het zelfde probleem als jou. hij is toen met zijn idee naar de directie gegaan en daar is uit gekomen dat ze dat idee hebben gebruikt en toen wel verder wilden gaan met zijn ideen. Reclame kan natuurlijk een belangrijk onderdeel van een bedrijf/produkt worden/zijn en dat kan een merk maken en breken.Als jij zou zeker van je zaak bent dan zou ik stappen ondernemen, leg het eens voor aan een adfvocaat( natuurlijk dan ook in grote lijnen) zodat je die mee kan vragen bij een eventuele introdutie.Dat kan je doen op "no cure no pay".basis.
Het is wel slim van je dat je al een domeinnaam heb vastgelegd. succes

en als het uiteindelijk gelukt is dan ben ik wel benieuwd wat je verzonnen hebt?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
Ik wilde het zo sympathiek mogelijk houden , dus een advocaat meenemen vind ik al een stap te ver. Wel wil ik me indekken dat ze het idee pas te horen krijgen op moment van zekerheid van het luisterend oor. En zou dan wel een handtekening vragen van het voorgelegde. Ik hoop dat ik het er ooit doorheen kan drukken.
En je zeker te melden wat het was ;-)