Wat is de functieomschrijving van een ZZP'er?

Ik ben een zzp'er en vraag mij af wat ik moet invullen bij de formele vraag: "functie". Is dat bijvoorbeeld eigenaar (bedrijfsnaam), of zelfstandig ondernemer, of toch de omschrijving van het werk dat je doet.
Dus wat moet ik formeel gezien invullen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29.4K

Antwoorden (3)

Het gaat om het werk dat je doet bijv timmerman, loodgieter, chauffeur of wat het ook mag zijn.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat niet een beetje raar? Klinkt dan net of je dat voor een baas doet! Ik denk dat zzp'ers toch te trots zijn er iets bij willen zetten! Is er een formele regel waarin dit wordt bepaald, of is dit een mening?
ronron1212
12 jaar geleden
Zet je er directeur achter
Ook ik ben zzp'er en vul bij de BTW-aangifte meestal "direkteur" in, maar het is eigenlijk volstrekt onbelangrijk wat je daar invult.
Je bent overigens wel rijkelijk laat als je nu met je aangifte OB van het tweede kwartaal bezig bent. (BTW aangifte)
Ik heb dat ook wel eens gedaan op de laatste dag van de maand, als dat toevallig in een weekend valt dan wordt de maandag als binnenkomst van de aangifte gerekend.
Ik kreeg gelijk een waarschuwing voor te late inzending.
Bij herhaling zal een boete opgelegd kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet om de btw aangifte, maar om SENA, in dit geval. Ik ben dan dus benieuwd hoe ik dat bij alle formele formulieren moet invullen! Ik ben muzikant, producer en studio eigenaar.
ronron1212
12 jaar geleden
Sena en buma aangifte laat je muziek horen waar andere naar kunnen luisteren op je werk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar gaat het niet om. Ik moet me bij de SENA registreren omdat ik muziek maak! Ze willen dan dus mijn functie weten. Ik vroeg me dus af wat ik in mijn geval zou moeten invullen en of dat formeel vast staat voor zzp'ers.
De belastingdienst wil weten wat je functie is bij het bedrijf dat de aangifte moet doen. Heb je een eenmanszaak dan ben je eigenaar of directeur (net wat jij wil). Heb je een BV dan zul je DGA (directeur groot aandeelhouder) zijn. En bij andere vormen ben je waarschijnlijk mede-eigenaar.