Als andere mensen je rekeningnummer weten, kunnen ze dan geld van mijn rekening halen?

Als ik online geld wil verdienen vragen ze vaak je rekeningnummer om daar geld op te storten. Kunnen ze daar nooit geld afhalen als ze wel je rekeningnummer weten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
183.5K

Antwoorden (5)

Ze kunnen er zelf niet fysiek geld afhalen.

Wel zouden ze je nummer kunnen misbruiken om bestellingen te doen bij bedrijven die de mogelijkheid tot eenmalige machtiging hebben.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb speciaal voor internet een extra betaalrekening aangemaakt.
Op deze rekening mag ik niet rood staan.
Er staat ook nooit meer dan 10 Euro op.
Misschien een idee voor jou?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha, dus wat raad je me aan? Wel doen of niet doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie is ze eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij bol.com of bij verdiencentjes.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bol kun je wel vertrouwen. verdiencentjes.nl ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je tip C4th ,ik heb hier eigenlijk nooit bij stil gestaan.
Over een bestelling bij bedrijven waar een éénmalige machtiging van toepassing is moet er wel de mogelijkheid zijn om een ander afleveradres te kiezen toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is mogelijk om bij bedrijven waar een éénmalige machtiging van toepassing is een ander afleveradres te kiezen... Dat maakt het dus nog makkelijker om een nummer van een ander te gebruiken.
Zeker als het ook nog eens om kleine bedragen gaat, is de kans groot dat het niet eens opvalt bij het slachtoffer. Nee, internetzaken gaan via mijn speciale internet-handel bankrekening.
Met uitzondering van echt goedbekend staande bedrijven, zoals een bol.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een slimme tip van die extra rekening zeg!
+
Ze kunnen geen geld van je rekening halen. Wat wel kan, is dat er eerst geld gestort lijkt te zijn, wat later weer wordt teruggehaald. Dit gebeurt vaak bij Marktplaats-oplichting. Geld verschijnt op je rekening, je verstuurt het product, en daarna is het geld weer weg!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit begrijp ik niet,ik heb deze reactie weleens eerder gehoord,maar je kunt toch alleen je geld terug boeken als het om een automatische incasso gaat?
Ruimtestation
4 jaar geleden
Dat kan enkel met automatische incasso, niet met geld overboeken.
nee, dat kan niet, dat is zo beveiligd, dat alleen jij er geld af kan halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik je rekeningnummer zou weten en je naam kun je wel fraude plegen, bijv. met acceptgiro, je zou het factuuradres en bezorgadres aan kunnen passen. Erg gevaarlijk dus.

Blokken en nieuwe pas halen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jouw rekeningnummer invul met als naam 'a', dan zegt mijn bank: 'deze rekening is van kirnetro, klopt dat?' Dus de tenaamstelling van de rekening heb je dan ook.
Er is een verschil tussen "mensen" en "bedrijven".

Mensen (particulieren) kunnen nooit zomaar geld van iemands rekening afhalen (geld innen). Wel zouden er spullen op rekening van iemand anders besteld kunnen worden, maar dat is altijd al mogelijk geweest.

(sommige) Bedrijven hebben de mogelijkheid om eenmalige incasso's uit te voeren met een rekeningnummer en andere persoonsgegevens. Hiervoor zijn door de banken wel strenge regels an verbonden en niet zomaar ieder bedrijf kan deze incasso's uitvoeren. Bij vele klachten van een bepaald bedrijf zal de bank hierna ook moeilijk gaan doen tegen dat bedrijf (als een fraudeleus bedrijf alleen maar geld int en nooit er een dienst voor geleverd word, dan gaan banken niet meer meewerken met dat bedrijf). Een bedrijf welke bv eenmalige incasso's uitvoert als er niet betaald word is vakantieveilingen (eerst wat herrrinneren, staat ook in de voorwaarden vermeld vooraf dat ze de mogelijkheid hebben, hiermee ga je dus akkoord bij aanmelden).
Ook is het mogelijk om een eenmalige incasso te geven aan een bedrijf via enkel een webformulier (kan ook bv bij goede doelen). Bij problemen zijn deze incasso's zelf ook terug te laten storten, voor zover ik weet.

Je zegt dat je online geld wilt verdienen, hier zijn inderdaad vele sites bij die dit beloven.
Ze vragen vaak ook het rekeningnummer.
Zaak is om altijd de algemene voorwaarden van z'n site erg goed door te lezen, want vaak moet je heel veel gespaard hebben (en dat dan ook nog in een korte periode), al willen ze iets gaan uitbetalen, mocht dat ooit gaan gebeuren.
Zeker ook verstandig om te googlen op de naam van die site, probeer onafhankelijke reviews te vinden en geloof geen reviews van mensen die beweren al honderden euro's met z'n site verdient te hebben.

Zelf heb ik me ooit aangemeld bij een z'n site, krijg dan mails en moet op een linkje klikken, levert een halve cent per mail op, zijn er 2 per dag of zo. Uitbetaling is pas vanaf 10 euro saldo, ik heb al 2 jaar bezig om die grens te behalen dus dat schiet echt niet op.

Snel, gratis en veel geld online verdienen bestaat niet, hoe harder ze roepen dat dat bij hun wel het geval is, hoe eerder ze niet te geloven zijn.