Wat is een exploitatie vergunning ?

Voor een snackbar zonder alcohol heb je geen diploma nodig meestal wel een exploitatie vergunning die moet je bij de gemeente aanvragen.

Mijn vraag is: Hoe vragen je bij de gemeente een exploitatie vergunning aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat je geen restaurant diploma nodig hebt klopt.
Maar wat dacht je van sociale hygiene (HACCP) ??
Want er zijn wel degelijk regels voor het drijven van een snackbar.
Over opslag, schoonmaak onderhoud, bewaar en bak temperaturen enz enz enz.
En gelukkig maar want anders zouden hele volksstammen doodziek worden van voedselvergiftiging.

Toegevoegd na 1 minuut:
De aanvraag kan gwoon schriftelijk gedaan worden (brief)
Je krijgt dan vanzelf een verzoek één en ander toe te lichten en of je je certificaten en of diploma's even wilt overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de website van jou gemeente staat het vast hoe je dat moet aanvragen.