Wat betekende( premie )in de verzekering?

(Premie) wat is dit? waarom mensen zeggen soms betaald te veel premie of premie terug bij een verzekering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

De premie is het maandelijkse bedrag dat je betaald voor een verzekering. Soms krijg je als je geen gebruik maakt van die verzekering geld terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doel van een verzekering is door spreiding van het risico, op basis van solidariteit, het risico van een toekomstig onzeker voorval te spreiden.
De schade wordt gedragen door de verzekeringmaatschappij die als tegenprestatie daarvoor premie berekent.
Ook heb je niet-commerciele maatschappijen dat zijn onderlinge of coöperatieve maatschappijen.
Die heffen een voorlopige premie en rekenen na afloop van het jaar de schade af.
Meestal krijg je dan een gedeelte van de betaalde voorschotpremie terug.