eenvoudig boekhouden: Ik zoek een (liefst gratis) software pakket voor mijn boekhouding.

Geen ingewikkelde pakketten.
moet er in- en verkoop facturen mee kunnen inboeken. en facturen mee kunnen maken..
Er zijn diverse mogelijkheden maar vaak zijn de te uitgebreid.

Toegevoegd na 49 minuten:
Doe dit momenteel in excel, maar wil van de vele handelingen af.

Snelstart XD heb ik op proef gehad, super pakket maar erg duur. (€300,-)

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik heb een administratieve opleiding gehad. dus ik weet wel hoe ik moet boekhouden...
Monicom heb ik gevonden, maar daar doe ik volgens mij iets fout.. als ik een inkoop(crediteur) boek, komt dit op het overzicht als verkopen te staan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ook graag allerlei zaken gratis en voor niets willen ontvangen; voor niets gaat de zon op.
Als je iets voor niets krijgt, mag je er geen eisen aan stellen. (een gegeven paard ......)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het geval van FOSS (free/open source software) gaat de zon vaak voor niets op.

Antwoorden (5)

Het eerste programma wat mij te binnen schiet is CASH. Deze is niet gratis, maar werkt in de versie die ik ken en beetje zoals MS-DOS. Erg makkelijk en snel. (Ik weet alleen niet of dat nog steeds zo is).

Daarnaast bestaat er een gratis versie van Mill7. Dit is een basisversie en dus minder uitgebreid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een eenvoudige administratie kun je gemakkelijk in Excel bijhouden. Facturen maak je dan in Word. Voor Excel en Word kun je natuurlijk ook de gratis OpenOffice varianten gebruiken. Zolang je nauwkeurig bent werkt dat prima en het is nog goedkoop ook.

Wil je toch echt een administratiepakket dan kan ik je SnelStart aanbevelen. Als je een boekhoudkundige achtergrond hebt heb je niet eens een instructie nodig, want het is allemaal vrij logisch. Voor een paar honderd euro (afhankelijk van de modules die je wil hebben) kun je dan klaar zijn.

Toegevoegd na 20 minuten:
Tja, naar aanleiding van je toevoeging dat je SnelStart duur vindt kan ik niets beters bedenken. Het is echt een goedkoop pakket en je hebt waar voor je geld.

Het enige goede goedkopere alternatief is excel. Als je van de handmatige handelingen af wil kun je misschien e.e.a. automatiseren met formules en macro's. Als je dat zelf niet kunt even een kenner inschakelen. Maar dat is allemaal wel veel werk om een paar honderd euro te besparen.

Toegevoegd na 21 minuten:
Er zijn al slimmerds die wat hebben ontwikkeld en dat op internet hebben gezet. Google maar eens op 'boekhouding in excel gratis', dan kom je wat voorbeelden tegen die je kunt downloaden.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ook bestaat er zoiets als Acumulus, een abonnement op een online boekhoudpakket, het kost 9,95 per maand (zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
+ Als je geen kennis van boekhouden hebt is elk pakket moeilijk
GnuCash! Oorspronkelijk voor Linux bedoeld (vandaar de Gnu in de naam), maar tegenwoordig ook voor andere besturingssystemen beschikbaar, waaronder Windows.

Het kost niets en is vrij makkelijk te gebruiken zonder boekhoudkundige kennis. Het is bedoeld voor de persoonlijke boekhouding en voor die van kleine bedrijven.

Toegevoegd na 37 minuten:
Bij GnuCash zit overigens een uitstekende documentatie, alsmede een gids met uitleg over boekhoudconcepten, mocht je meer willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Je moet toch nog steeds weten wat debet en credit geboekt moet worden en hoe om te gaan met de btw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet 'ie blijkbaar al, anders kan 'ie ook geen boekhouding doen in Excel of überhaupt een bedrijf voeren... Het is goed, makkelijk en gratis, wat wil je nog meer? Altijd maar weer die zeikminnen bij prima antwoorden.
ronron1212
13 jaar geleden
die min is niet van mij. Maar zonder kennis kun je niet boekhouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, sorry voor de tweede helft van mijn reactie dan. Nee, zonder enige kennis kun je niet boekhouden, maar dat geldt overal zo'n beetje voor. Je moet altijd weten wat je doet. Wat ik bedoel, is dat je geen boekhoudcursus of zo hoeft te doen. Kevin bezit al voldoende kennis, hij houdt immers al een boekhouding bij, hij hoeft niet meer kennis op te doen.
Kijk eens op piratebay daar worden heel veel programma's gedeeld, ook dure boekhoud programma's
Letop: bevalt z'n programma en heb je een beetje budget. Lekker kopen natuurlijk. Meer een manier om te testen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet dat monicom gratis versies heeft (dit zijn dan de simpele) en voor een bepaald bedrag kun je opties bij kopen.
IN de bron onder staat de link.... Mischien het kijken eens waard.