Is Fitness (kracht en conditietraining onder deskundig toezicht) aftrekbaar in de Inkomsten Belasting voor een Freelancer?

Om als zelfstandige verbeterd te functioneren wordt mij geadviseerd om Fitness activiteiten te ontplooien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

U hoeft niet fitnes oefeningen uit te voeren in een fitness school, deze kunnen ook met uw eigen lichaamsgewicht. Het wordt u tevens geadviseerd u bent niet verplicht, hierdoor is het niet aftrekbaar in de inkomsten belasting.

Tevens bent u een Freelancer, u doet dit voor uw zelf en uw zelf alleen. Niet voor een bedrijf die dit wenst van u omdat u daar onder contract werkt. Anders had u van het bedrijf een vergoeding kunnen vragen als ze u verplichten dit te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee gelukkig niet. Het is ook voor iemand in loondienst goed om te sporten, maar ook voor deze groep niet aftrekbaar.

Slechts in uitzonderlijke gevallen zijn er verzekeringen die een sportabonnement voor een deel vergoeden, maar dat heeft niets met de fiscus te maken.