Hoeveel procent van de jaaromzet is een (horeca)ondernemer ongeveer kwijt aan verzekeringen, inkomstenbelastingen, btw, etc.?

Toegevoegd na 18 minuten:
Stel dat ik )als ondernemer van een koffiehuis zonder personeel) een jaaromzet heb van 200.000 euro en ik trek alle kostenposten voor mijn horecabedrijf daar vanaf. Hoeveel geld of hoeveel procent houd ik dan netto over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doen vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting betalende ondernemers allemaal mee?
Worden ook restaurants en cafes (6 versus 19% btw) op een hoop gegooid?
ronron1212
13 jaar geleden
Voor een eenmanszaak betaal je geen vennootschapsbelasting en btw is alleen maar ontvangen minus betaalde en is geen omzet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niet gegeven dat het een eenmanszaak is; het kan ook een BV zijn.
Verder vraagt Tristan wat hij aan btw kwijt is. Dus hij beschouwt OB niet als een neutrale post.

Het beste antwoord

Café:

30 % inkoopkosten
19,1 % loonkosten
22,4 % energie, schoonmaak, heffingen
14,6 % huur, afschrijving, rente
13,9 % winst

Restaurant:

32 % inkoop
25,9 % loonkosten
20,1 % energie, schoonmaak, heffingen
13,6 % huur, afschrijving, rente
7,4 % winst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ongeveer 17 à 18 procent van de jaaromzet. Verschilt per horeca gelegenheid bv. Snackbar, restaurant, café, hotel etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reeds gegeven percentages zijn richtlijnen. Maar alles heeft er mee te maken wat je vaste kosten zijn. Heb je een duur pand of een goedkoop. Btw heeft niets te maken met wat je verdient. Hierin ben je slechts het door geef luik voor de belasting. Omzet is altijd zonder btw. Inkomsten belasting is afhankelijk hoeveel je overhoud. Dat is gekoppeld aan de belastingschijven. Dus uitgaande van de norm percentages. Winst 7% hebt je dus bruto 14.000
ronron1212