Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel procent van de jaaromzet is een (horeca)ondernemer ongeveer kwijt aan verzekeringen, inkomstenbelastingen, btw, etc.?

Toegevoegd na 18 minuten:
Stel dat ik )als ondernemer van een koffiehuis zonder personeel) een jaaromzet heb van 200.000 euro en ik trek alle kostenposten voor mijn horecabedrijf daar vanaf. Hoeveel geld of hoeveel procent houd ik dan netto over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doen vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting betalende ondernemers allemaal mee?
Worden ook restaurants en cafes (6 versus 19% btw) op een hoop gegooid?
ronron1212
13 jaar geleden
Voor een eenmanszaak betaal je geen vennootschapsbelasting en btw is alleen maar ontvangen minus betaalde en is geen omzet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niet gegeven dat het een eenmanszaak is; het kan ook een BV zijn.
Verder vraagt Tristan wat hij aan btw kwijt is. Dus hij beschouwt OB niet als een neutrale post.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Café:

30 % inkoopkosten
19,1 % loonkosten
22,4 % energie, schoonmaak, heffingen
14,6 % huur, afschrijving, rente
13,9 % winst

Restaurant:

32 % inkoop
25,9 % loonkosten
20,1 % energie, schoonmaak, heffingen
13,6 % huur, afschrijving, rente
7,4 % winst
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ongeveer 17 à 18 procent van de jaaromzet. Verschilt per horeca gelegenheid bv. Snackbar, restaurant, café, hotel etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reeds gegeven percentages zijn richtlijnen. Maar alles heeft er mee te maken wat je vaste kosten zijn. Heb je een duur pand of een goedkoop. Btw heeft niets te maken met wat je verdient. Hierin ben je slechts het door geef luik voor de belasting. Omzet is altijd zonder btw. Inkomsten belasting is afhankelijk hoeveel je overhoud. Dat is gekoppeld aan de belastingschijven. Dus uitgaande van de norm percentages. Winst 7% hebt je dus bruto 14.000
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding