Ik vroeg me af of er een antwoord mogelijk is op je, trouwens interessante, vraag.
Ik denk het niet. Vroeger was er een duidelijke periode voor de uitverkoop. Nu zijn er al voorverkopen, leegverkoop, opruimverkopen, graaiweken etvc. Dus geen afgebakende uitverkoop. Dus daarom kom je daar niet achter. En winkels geven daar denk ik ook geen info over. Stel dat je V&D of de Bijenkorf benadert met deze vraag, dan gaan ze het je vast niet vertellen.
************
Onderstaand stukje ter info

Vroegtijdige prijsverlagingen
Nu de consument de hand nog op de knip houdt, probeert
menig kledingzaak met acties, vooral prijsverlagingen,
de consument tot bestedingen te verleiden. Waar normaal
gesproken de uitverkoop in januari begint, is nu de decembermaand
al aangegrepen voor extra prijsverlagingen. De
laatste jaren liggen kledingprijzen in december ongeveer
8% onder het niveau van november, dit jaar is dit echter
bijna 12%. Wel is het zo dat de prijsverlaging in januari vervolgens minder hevig is. De uitverkoop begint dus eerder,
maar is uiteindelijk niet dieper. Bij de zomeruitverkoop is
hetzelfde patroon te zien. De prijzen in juni liggen normaal
gesproken ongeveer 8% lager dan in mei, dit jaar is dat
10,5%. In juli was de prijsdaling vervolgens weer minder
groot dan in voorgaande jaren.

bron: ING
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb laatst een docu gezien over uitverkoop. Daarin werd gesteld dat als een product maar niet wil verkopen je daar een ´sale´ kaartje op moet hangen. De prijs maakt dan niet meer zoveel uit voor de klant omdat het product immers in de sale is en de consument daar psychologisch voordelen aan ondervind. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat een product duurder is in de sale dan in de reguliere verkoop puur omdat de ´sale´ lokt.
Sale is en blijft een lokkertje om klanten te binden aan het bedrijf