Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor rijbewijs heb je voor een bouwkraan nodig?

Ik wil graag weten wat voor cursus en soort van rijbewijs nodig is voor een zware werktuigen en machines, bv bouwkraan, hijskraan ?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Cursussen
6.2K
ronron1212
2 jaar geleden
Hoe bedoel je rijbewijs je moet een opleiding hebben gehad om te mogen hijsen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Om er mee te mogen rijden heb je rijbewijs C nodig. Omdat er meestal ook een aanhangwagenkoppeling aan gemonteerd is, heb je ook het E rijbewijs nodig. Verder heb je code 95 nodig, en om er mee te mogen werken heb je je hijsbewijs nodig.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bedankt voor t snelle reactie.. heel nuttige informatie! GR
Mo
Zware lasten verplaatsen is een vak en vergt veel vakmanschap. Daarom moet u als machinist op een mobiele kraan te kunnen werken, naast rijbewijs C, in het bezit zijn van het vakbekwaamheid certificaat van TCVT W4-01. Hiervoor biedt William Bokhorst Opleidingen (Van Bokhorst Transport Opleidingen) uit Apeldoorn u een gedegen praktijkgerichte opleiding die, naast de minimale vereisten van het TCVT certificatieschema, alle belangrijke praktische en theoretische zaken bijbrengt om veilig te kunnen werken met een mobiele kraan.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dankjewel Roberto, Mooie uitgebreid zeg...ik zal bij t opleiding Bokhorst meer informeren over data en prijzen..
En zou t kunnen een werkgever die opleiding kosten voorchoten? Haha eerst een werkgever zoeken :-)
Hartelijk dank
Abcde
2 jaar geleden
Ik zou het prettig hebben gevonden als je een link had geplaatst naar het bedrijf dat je bedoeld. Ik moest even zoeken maar heb hem gevonden. https://williambokhorstopleidingen.nl/tcvt-machinisten-opleidingen/
Mijn neef heeft de opleiding bij het Soma college gedaan. Dat is een MBO 3 opleiding. Daar leerde hij voor kraanmachinist, maar leerde ook werken met andere zware machines. Hij heeft een goede baan aan zijn stageplaats overgehouden. https://www.soma-college.nl/infra-opleidingen/machinist/
Ik heb via mijn toenmalige werkgever (BAM) een hijsbewijs gehaald voor het werken met een mobiele kraan van 33 meterton bij Mammoet. een heel goede cursus!
Succes.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding