3 jaar HBO gestudeerd, kan ik een Associate's Degree aanvragen?

Hallo, ik heb 3 jaar HBO Social Work gestudeerd en ben reeds overgestapt naar een andere opleiding. Nu ligt al het werk dat ik gedaan heb voor Social Work stof te happen, 3 jaar aan behaalde studiepunten en bijv. de propedeuse. Het Saxion, waar ik de opleiding gevolgd heb, biedt geen Associate's Degree aan voor Social Work, maar alleen de Bachelor. Nu bieden bijv. de HAN en Avans dit wel aan. Bestaat er een mogelijkheid dat ik mijn bewijzen aan lever en hiermee een Associate's Degree Social Work kan ontvangen? Ik dacht ik vraag het eerst maar even hier, misschien heeft iemand hier ervaring mee. Dank!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Cursussen
2.2K
Antoni
3 jaar geleden
Misschien kan de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) je hierbij helpen. Zie https://duo.nl/particulier/. DUO verzorgt onder meer de (her)waardering van diploma's: dat lijkt wel wat op waar jij naar vraagt.
MarBet
3 jaar geleden
Ik denk dat je dit toch het beste even navraagt bij de scholen die het aanbieden. Het kan heel goed zijn dat je veel van het AD traject al gedaan hebt en daarvoor vrijstellingen kan krijgen. Maar het hangt er helemaal vanaf hoeveel overlap er is en dat hangt van de invulling van de opleiding af.

Antwoorden (1)

Associate Degree is een tweejarige opleiding met een praktijkgerichte opzet. Staat dus niet gelijk aan 3 jaar HBO, wel qua niveau, maar is niet in te ruilen voor....helaas;(