Hoe noem je een opleiding die gaat over staten?

Een opleiding waarbij je leert over federaties, republieken, monarchieën etc.

5 jaar geleden
in: Cursussen
2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Valt dat niet onder politieke wetenschappen? Geen idee of zo iets specifiek bestaat.
Antoni
5 jaar geleden
Bij verschillende studies zoals bijvoorbeeld bestuurskunde en politicologie krijg je hiermee te maken. Naar mijn idee bestaat er geen opleiding die zich alleen maar bezighoudt met staatsvormen.

Antwoorden (2)

Mogelijk bedoel je de lerarenopleiding geschiedenis en staatsinrichting?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat betreft Educatie in de Mens- en Maatschappijwetenschappen.Het vakinhoudelijke programma daarvan is een combinatie van politicologische en sociologische vakken.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat zijn lerarenopleidingen in verschillende studierichtingen
https://masters.vu.nl/en/programmes/educatie-mens-maatschappijwetenschappen/index.aspx
https://www.vu.nl/nl/studiegids/2017-2018/master/e-f/educatie-mens-maatschappijwetenschappen/index.aspx