Waar kan ik buiten school het beste Frans leren vanaf het begin?

Hallo,
Ik moet volgend jaar waarschijnlijk een vreemde taal extra doen op school verplicht maar heb nog nooit op school een vreemde taal gevolgd. Je kan kiezen tussen Duits, Frans en Spaans. Nu denk ik dat ik makkelijker instroom bij Frans. Want ben al heel lang in Frankrijk geweest en weet meer Franse woorden dan Duits of Spaanse woorden. Nu wil ik mijn Frans het liefst snel verbeteren. Maar ik weet niet hoe? Waar kan ik het best en niet te langzaam Frans leren? En dan ook vanaf de basis? Heb al apps geïnstalleerd met Franse woordenschat. Maar kan iemand mij helpen? Alvast echt heel erg bedankt!!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Cursussen
2.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
waarom wil je nu al Frans leren als je straks op school vanaf de basis gaat leren? Dan zit je straks verveeld in de les omdat je alles al weet.
fremar
6 jaar geleden
https://nl.wikihow.com/Snel-Frans-leren
Amadea
6 jaar geleden
Hoe is het mogelijk dat jij geen vreemde taal op school hebt hoeven leren? In Nederland krijg je vanaf de brugklas al meerdere vreemde talen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Omdat ik dan hetzelfde schooljaar nog examen moet doen, Ritsuka.
En Amadea.. Snap dat je dat denkt hoor en dacht al dat die vraag zou komen.. hoeft u niet boos voor te zijn hoor haha... maar ik ben gestart op een veel te laag niveau en ik klim nu op. Ben op mijn 3e school nu en ben dus waarschijnlijk langs de vreemde talen voorbij “gefietst”. Maarja daarover discussiëren heeft eigenlijk geen zin meer want we kunnen niet de tijd terugzetten.
:-) hoop dat u ook iets weet voor mij. Dank u wel! :-)

Antwoorden (1)

Het belangrijkste van de Franse taal zijn denk ik de werkwoorden, als je die goed kunt vervoegen in de tegenwoordige tijd, verleden tijd, toekomende tijd ben je al een heel stap verder, dat is namelijk de basis van de Franse taal.

Daarnaast kan je meer grammaticale onderdelen bestuderen en deze proberen te begrijpen.

Vervolgens kun je woordjes leren en daarvan zelf een toets maken. Leer de woordjes goed en doe alsof je zelf een proefwerk hebt.
Probeer ook opgaven te maken waarbij je zelf zinnen moet maken m.b.v. de grammatica en woordjes.

Tip: koop een boek voor HAVO/VWO leerjaar 1 en als je die kent kan je door naar de volgende leerjaren.
Je kan natuurlijk ook op internet gratis digitale methoden gebruiken
Zoek bijvoorbeeld op D'Accord HAVO of VWO 1 woordjes leren. Je zal woordjes en oefeningen zien wat je kan leren

Ik ben er zeker van dat je de taal in een paar maanden goed zult beheersen als je er genoeg tijd aan besteed.

Nog een tip: luister franse muziek, ik kan je zeggen uit eigen ervaring dat je daarmee als het ware went aan de taal waardoor je de woordjes wat makkelijker zult vinden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank u wel! Ik ben hier echt super blij mee! Dank u!! Ga er gelijk mee aan de slag en mijn ouders willen eventueel ook Franse bijles regelen.