Welke opleidingen moet je voldaan hebben om bankdirecteur te worden?

ik zit nu op het vmbo 4e klas

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Cursussen
11.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.roc.nl/default.php?fr=beroep&beroepsid=3795

Antwoorden (3)

Om bankdirecteur te worden zul je minimaal een universitaire studie moeten afronden in de richting van bijvoorbeeld fiscaal recht of economie.
Zorgen dat je een goede baan krijgt bij een bank en dan proberen door te stromen naar de hoge positie van bankdirecteur.

Toegevoegd na 3 minuten:
https://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=2047
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
-Dit is gewoonweg niet waar. Ook de links maken geen melding hiervan.
Nyenrode Business University is ook een goede mogelijkheid, naast de geijkte universitaire studies rechten en economie.

Maar zorg dat je i.i.g. een universitaire studie volgt, kan trouwens zelfs Frans zijn, mocht je een switch willen maken. Ja echt. Krijg je allerlei interne bancaire studies om 'up te graden', maar het kan wel!

Natuurlijk heeft een universitaire studie als Rechten of Economie of Bedrijfskunde de voorkeur. Waarom met een omweg, bij voorkeur kies je meteen de goede studierichting, precies.

Informeer je goed.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bij een bank gaan werken is logisch, na je stage blijf je misschien wel gelijk, maar let op welke functie je aanvaard, relatiebeheer en dan liever niet particulieren, is een goede opstap!

De ene afdeling is de andere niet, probeer je oor te luister te leggen bij mogelijke a.s. collega's. Als wat is het slimmer te beginnen, welke volgende stappen zijn raadzaam? Ook belangrijk: Te lang op de zelfde plek, maar wees niet te 'springerig', te veel/snel hoppen wordt niet altijd gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
-Dit is gewoonweg niet waar. Ook de link maakt geen melding hiervan.
Geen. De regels voor het starten of hebben van een bank zeggen niks over het opleidingsniveau van de directeur. Bekend voorbeeld is Dirk Scheringa die niet verder gekomen is dan de mulo (vergelijkbaar met de MAVO).

Toegevoegd na 19 minuten:
Of tegenwoordige VMBO TL. Maar ook dat is dus geen vereiste.

Toegevoegd na 1 uur:
Hier de links naar DNB die weer verwijst naar PDF'en en wetgeving. Ik haal er nergens uit dat een specifieke of algemene opleiding gevolgd moet zijn door de directeur van de onderneming (bankdirecteur).

Toegevoegd na 1 uur:
De link van Dirk Scheringa laat mooi zien wat er kan gebeuren als iemand zonder gedegen vooropleiding toch bankdirecteur mag worden. Ik zeg niet dat ik het eens ben met het ontbreken van een regel die een opleiding eist, maar hij ontbreekt wel.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.nationaleberoepengids.nl/Financieel_Directeur#Opleidingen
http://www.quotenet.nl/Nieuws/Quote-TALKS-Het-sprekersevenement-vol-succesvolle-ondernemers-205403
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://www.quotenet.nl/Dossiers/Dirk-Scheringa
LeonardN
6 jaar geleden
Je kan gewoon de taak financieel directeur op iemand anders leggen. Ook lijkt me het niet waar dat je die opleiding moet hebben. Kijk maar naar Dirk Scheringa. Als je verder klikt:
"Vaak is een MBA-diploma niet verplicht voor het uitoefenen van een functie, maar bij onderstaande beroepen wordt het wel erg gewaardeerd als je zo'n diploma in je bezit hebt."