Hoe heet de persoon die cursussen geeft?

Op internet kon in er niet zoveel over vinden, is er een speciale benaming voor of niet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Cursussen
23.5K
ronron1212
6 jaar geleden
Een opleider en cursusleider heeft meestal te maken met het volwassenenonderwijs. De termen opleider en cursusleider zijn verder vrij algemeen en kunnen betrekking hebben op uiteenlopende soorten opleidingen en cursussen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cursusleider is het meest gebruikelijk, ook voor vrouwen.
Daarnaast zou je kunnen kiezen voor 'facilitator', als je wilt benadrukken dat de cursisten zelf hun leerproces moeten bewaren.
Een facilitator wil nadrukkelijk geen Deskundige zijn, maar degene die het leerproces van de deelnemers faciliteert.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit hangt ook een beetje van het soort cursus af. Naast wat al genoemd is, wordt ook wel docent of trainer gebruikt.

Antwoorden (1)

Die persoon wordt een cursusleider (of eventueel cursusleidster) genoemd.
6 jaar geleden
jc54
6 jaar geleden
Vanwaar die min? Wat is er mis aan dit antwoord?
Rieneke1
6 jaar geleden
Twee minnen maar liefst. Mis ik iets? C+
Erna55
6 jaar geleden
Plus.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Misschien hadden de minnaars liever "leraar" als antwoord gehad, maar ik zou ook "cursusleid(st)er" gezegd hebben. (+)
ronron1212
6 jaar geleden
Een opleider en cursusleider heeft meestal te maken met het volwassenenonderwijs. De termen opleider en cursusleider zijn verder vrij algemeen en kunnen betrekking hebben op uiteenlopende soorten opleidingen en cursussen. +