Hoe lang een Engels cursus volgen wanneer je op een gevorderd niveau zit?

Beste,

Ik ga voor een periode van 3 à 4 maanden naar Australië. Mijn plan was om de eerste maand een talencursus Engels te volgen (met gastgezin) om zodoende te acclimatiseren in het land, al wat ervaring op te doen met de taal en al wat mensen te leren kennen. Nu heb ik via de talenschool een test moeten afleggen om te kijken op welk niveau ik momenteel zit, hieruit kwam dat ik al op 'advanced', gevorderd zit. Daarom mijn vraag: is een maand talencursus dan wel noodzakelijk of is bijv 2 weken of helemaal geen talencursus noodzakelijk. Zeker omdat ik daarna nog een periode ga reizen en een cursus redelijk aan de prijzige kant is. Het probleem bij mij is namelijk dat ik me nog comfortabel moet gaan voelen met de taal.

Advies is meer dan welkom, ook als het niet aansluit op mijn vraag!

Bij voorbaat dank!!

Met vriendelijke groet,

Henk

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Cursussen
1.6K

Antwoorden (1)

Lijkt mij zonde van je geld dure cursus of niet.

Ik denk dat je meer hebt aan gesprekken met de lokale bevolking om je wat prettiger te voelen, het is niet Brits Engels, noch Amerikaans Engels, het Australische Engels is soms erg knauwerig en klinkt gewoon anders, maar niet overal.

Een beetje zu hause =gevoel krijgen duurt even, maar waarom niet ipv meteen reizen eerst een weekje rustig acclimatiseren? Desnoods bij een 'gastgezin', maar liever nog in een 'jeugdherberg'-achtig (hostel) logeren, zodat je aanspraak hebt. Hier komen ook anderen dan Engelstaligen natuurlijk, maar 't gaat om het idee, je went een beetje en kunt tripjes maken en hebt een prettige verblijfplaats waar je niet alleen onderdak vindt, maar ook gezelschap en daardoor eigenlijk een gratis cursus.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Goed antwoord plus dus.
Was zelf een tijd in Australië. Mijn halve familie zit daar. De mensen zijn vriendelijk en fouten maken in de taal vindt niemand hinderlijk. Iedere dag leer je wat bij. Bovendien ,zoals Jodokus al zegt lijkt het Australisch behoorlijk af te wijken van de gangbare Engelse taal. Maar met een Engelse basis kom je binnen de kortste keren op hoger niveau. Je hoeft echt geen cursus te volgen. Het leven daar is al een cursus en nog gratis ook. Veel plezier. Een heerlijk land.