Wie heeft tips voor de onderhandelingen van halfjaar- naar jaarcontract?

Mijn (1e) halfjaarcontract loopt op 10 nov. af, en gisteren hoorde ik, dat mij nu een jaarcontract aangeboden zal worden. Omdat ik werk op basis van een 0-urencontract, en dus geen pensioen opbouw, zou ik graag wat tips willen hebben over een reële uurvergoedings-verhoging.
De ervaring die ik in m'n eerste contract heb opgebouwd is van groot voordeel voor m'n werkgever, en ik heb nooit verzuimd/ziekgemeld in mijn 1e halve jaar.
Ik heb het geweldig naar m'n zin, en ben erg blij, maar wil toch ook zakelijk blijven.

Ik heb al zitten googlen, maar ben niet wijzer geworden, dus ik ben erg blij met ervaringsdeskundig advies....

Bij voorbaat boel veel dank!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ga bij jezelf na welke punten voor jou belangrijk zijn, vooral qua secundaire arbeidsvoorwaarden.

b.v.
- Accepteer je weer een 0 uren contract?
- Wat wil je meer gaan verdienen (ga er wel vanuit dat hier waarschijnlijk niet veel in te schuiven is..)
- Hoe zit het met het aantal vakantiedagen?

Vraag alvast een arbeidsvoorwaarden gesprek aan, zo voorkom je dat er straks een uitgemeten jaarcontract in de post zit die je alleen maar hoeft te tekenen zonder dat er verder iets veranderd is.

Maar, blijf wel realistisch, een half jaar werk ervaring is mooi, maar daarmee ben je nog steeds een starter, dus veel onderhandel ruimte is er waarschijnlijk niet.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel, mormel, dat de mogelijkheid van een arbeidsvoorwaardengesprek wist ik niet !