Kun je op je 54e nog een opleiding als kraamverzorgster gaan volgen en zijn er in dat beroep nog doorgroeimogelijkheden?

Mijn lieve immer zorgzame vriendin Sandra wil heel graag nog beginnen aan een opleiding, liefs in de zorg en dan nog het liefst in de kraamzorg.
Ze is 54 en heeft veel werkervaring, maar niet in die branche.
Wat zijn voor haar de mogelijkheden, of zijn het alleen de jongeren die nog in die richting kunnen beginnen.
Ik heb voor haar gezocht maar zie wel info gericht op jongeren, maar verder niet zoveel.
En wat zou haar salaris zijn, is het werken en studeren enz. ?
Dankjulliewel voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Er is een verkorte opleiding.
Leeftijd mag niet uitmaken vind ik.
Want dan spreek je over leeftijd discriminatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier een link met veel antwoorden op uw vragen:

http://www.dekraamvogel.nl/werken_bij/kraamverzorgende_worden/maatwerkopleiding_verkort/verkorte_opleiding/

De site is van ROC Amsterdam, maar soortgelijke opleidingen zijn ook bij andere ROC's te volgen.

Op 54 jarige leeftijd is de opleiding nog prima te doen. Hou er echter wel rekening mee dat de klasgenotes allemaal een stuk jonger zullen zijn. Het salaris zal zeker tijdens de opleiding niet hoog liggen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
er word ook altijd gezegd" je bent nooit te oud om te leren" het beroep waar je vriendin voor kiest is ook met een verkorte opleiding mogelijk, gekeken word zeker naar de leeftijd, en ja het salaris zal standaard zijn