Kan ik nieuwe werkgever na afronden onderhandeling nog vragen studiekosten oude werkgever te betalen?

Ik heb het contract al getekend en onderhandelt over het salaris met de nieuwe werkgever. Alleen vergeten die ~1800,- studiekosten van mijn (nog huidige) te vragen of zij deze kosten dekken.
Kan ik dit alsnog vragen aan HR/P+O van de nieuwe organisatie? Of is dat echt not done omdat salaris onderhandelingen al geweest zijn?

een jaar geleden
1.7K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Je hebt de onderhandelingen afgerond én contract getekend. Je was dus kennelijk tevreden met het resultaat. Om daar dan nu op terug te komen, zou ik niet "netjes" vinden. Maar proberen kun je natuurlijk altijd. In hoeverre heeft de opleiding meerwaarde voor je nieuwe werkgever?
BartJ96
een jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.
Het is inderdaad niet helemaal netjes en ben ergens bang om na dit te vragen om met een "negatieve stempel/indruk" te starten bij de nieuwe werkgever.
Anderzijds is het voor mij een hoop geld die ik simpelweg vergeten ben aan te kaarten bij de nieuwe werkgever, en zal hun potje hiervoor groter zijn dan die van mij.
De cursus die ik heb gevolgd was een SEA-cursus. Ik ga aan de slag bij de nieuwe werkgever als SEO-specialist. Heeft raakvlakken (gaat beide over Google zoekresultaten) maar inweze ook een compleet andere tak van sport. (Betaalde weergaven in google vs gratis weergaven)
Inekez1
een jaar geleden
Het is not done om daar nu nog naar te vragen. Als de werkgever al bereid zou zijn geweest om die studiekosten te vergoeden, wanneer je het meteen had aangekaart, dan is de kans groot dat er op een ander punt juist iets was gekort of voor jou minder gunstig was uitgepakt.
Thecis
een jaar geleden
Ik vind dat het heel erg af hangt van hoe je het brengt. Op het moment dat je zegt dat je een fout hebt gemaakt en vraagt of er mogelijkheden zijn denk ik dat je het heel netjes houdt. Het staat de werkgever uiteraard vrij om dit niet te doen (niet te betalen) en dan moet je dat natuurlijk ook gewoon direct accepteren. Maar voor hetzelfde geld kan de werkgever zeggen dat hij het wel (of een deel) wil betalen. Ik neem aan dat zij ook profijt hebben van dat je die cursus gedaan hebt (alhoewel je dit niet als argument moet gebruiken, want dat was een argument voor tijdens de onderhandeling en die is idd voorbij). Kortom, ik zou het alsnog, zij het voorzichtig, voorleggen en vragen of er nog mogelijkheden zijn.
Computoon
een jaar geleden
Er is geen sprake van een fout. Een werkgever is niet verplicht om studiekosten te vergoeden die zijn nieuwe werknemer op een eerder moment betaald heeft. Doet hij dat wel dan is het een gunst. Ik zou me erg schamen om zoiets te vragen nadat al onderhandeld is over de arbeidsvoorwaarden (die vermoedelijk al beter zijn dan bij de vorige werkgever) en de arbeidsovereenkomst al is getekend. Daar had je eerder aan moeten denken.
BartJ96
een jaar geleden
Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Ik ga dit toch maar niet aan de nieuwe werkgever vragen, klinkt logisch wat Inkez aangeeft dat er op salaris of andere punten zou worden gekort was ik dit niet vergeten aan te geven.
Goede les geweest, vakantie minder maar dan toch goed beginnen bij de nieuwe werkgever. Nogmaals bedankt voor de reactie van een ieder

Antwoorden (1)

Als de onderhandelingen afgelopen zijn en het contract getekend, dan ga je niet nog een kostenpost van €1800,- opvoeren. Jammer voor jou dat je dit destijds vergeten bent, maar om nu nog met dergelijk betaalverzoek te komen kan de onderlinge betrekkingen schaden.
een jaar geleden