Mag je mits je alleen werkt een harnas dragen voor de valbeveiliging?

Als ik val is er niemand in de buurt om me uit mijn harnas te halen. Of om te melden dat ik gevallen ben.

een jaar geleden
1.6K
ronron1212
een jaar geleden
Harnas wat voor harnas en wat voor werk doe je dan?
crispy
een jaar geleden
@ronron1212 dat is een veiligheidsmiddel voor in de bouw of installatiewerk. Als mensen op hoogte werken (bijv. met een hoogwerker) dan hebben ze in de regel een dergelijk harnas aan wat is vastgeklikt aan een bevestigingspunt. Google maar op 'valharnas', het ziet er beslist niet uit als een middeleeuws harnas waar een ridder in zou kunnen zitten.

Het beste antwoord

Nee. Bij gebruik hiervan is het van cruciaal belang dat de medewerkers niet alleen werken. De systemen moeten bovendien alleen worden geïnstalleerd op locaties waar directe assistentie kan worden verleend in geval van een val.
SimonV
een jaar geleden