Mag ik verplicht worden om een half uur eerder aanwezig te zijn op werk?

Ik werk in een kleding winkel, zo’n 30 uur in mijn tussenjaar om bij te verdienen. Nu is het zo dat ik sinds kort een half uur eerder aanwezig moet zijn op werk.. eerst was dit een kwartiertje (wat wel in mijn contract staat) en sinds kort heeft mijn manager dat verplicht tot een half uur (waar het hoofdkantoor hoog waarschijnlijk niet van op de hoogte is), we werken dan ook wel gewoon. We moeten vracht halen, de kassa’s doen, stofzuigen, ons omkleden en de kantine schoonmaken; dat is dus wel gewoon werken.. niemand is er tegenin gegaan maar ik vraag me af, mag dit? Ik wil niet moeilijk doen maar ik vind het wel lastig om het te laten gaan.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
3 jaar geleden
Word je betaald voor dit half uur?

Antwoorden (1)

Nee, als je bijvoorbeeld een kwartier van tevoren aanwezig bent zal dat geen probleem moeten zijn. De baas mag je sowieso niet ontslaan voor tijden dat je aanwezig moet zijn wat onbetaald is.