Krijg je voldoende WW als je jouw baan opzegt na anderhalf jaar?

Is het verstandig om te stoppen met je werk na anderhalf jaar of na 2 jaar, zodat je daarna voldoende WW krijgt elke maand?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Ten eerst krijg je geen ww als je zelf ontslag neemt ten tweede ww is maar voor een beperkte tijd niet voor eeuwig. Dus ik zou maar blijven werken.
Antoni
3 jaar geleden
Als je het al krijgt, dan krijg je WW zo veel maanden als je werkjaren hebt gewerkt. Wie twee jaar heeft gewerkt, heeft bij het onvrijwillig verliezen van zijn baan recht op twee maanden WW.

Antwoorden (1)

Nee, je krijgt dan niet voldoende WW, je krijgt nl helemaal geen WW als je zelf je baan opzegt. WW is bedoeld om mensen bij te staan die onvrijwillig geen baan meer hebben, niet als luxe inkomen als je het "wel 2 jaar hebt volgehouden".
3 jaar geleden
Summo
3 jaar geleden
Je opmerking of het verstandig is, stuit me erg tegen de borst, vandaar de kritiek in mijn antwoord. Hoezo verstandig, waarom denk je dat de hele werkende bevolking hun hele leven doorwerkt als ze na 2 jaartjes werken de rest van hun leven WW kunnen krijgen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kan je anders uitkering aanvragen?
Computoon
3 jaar geleden
Nee. Uitkeringen zijn voor mensen die een uitkering nodig hebben.
Summo
3 jaar geleden
@Endeera waarom vraag je dit op deze manier, als je niet een heel jong kind bent, weet je toch dat geld niet "zomaar" op straat ligt of gemaakt moet worden. Al het geld dat iemand krijgt omdat hij geen werk heeft of ziek is wordt uiteindelijk opgebracht door alle mensen die werken, die staan een beetje geld daarvoor af, elke maand. Daarmee zorgen we voor onze zwakkeren in de samenleving. Er zijn geen potjes waaruit je "zomaar" geld kunt krijgen als je bijv geen zin hebt om te werken maar wel geld wilt hebben. Hoe meer mensen geld nodig hebben, hoe meer de mensen die wel werken af moeten staan. Het klinkt toch redelijk dit alleen te doen voor mensen die het echt nodig hebben. Toch?