Kan een Albert Heijn jou laten werken tijdens je opzegtermijn terwijl je niet meer kan werken?

Ik ben kort geleden gestopt met een studie en daarom ben ik fulltime gaan werken. ik werk al 3 jaar bij de de Albert Heijn echter zag ik het niet echt zitten om daar te werken tijdens mijn tussenjaar. daarom ben ik vrijwel direct op zoek gegaan naar een andere baan en direct begonnen. ik werk hier 5 dagen van 6:00 tot 18:00 op locatie terwijl mijn werk in Albert Heijn om 5 uur begint tot half 9. het komt er dus op neer dat ik echt niet kan werken voor de Albert Heijn. ik heb vrijwel direct ontslag genomen op het moment dat ik wist dat ik hele dagen kon werken. mijn vraag is dus eigenlijk wat er gebeurd wanneer ik niet meer kom opdagen voor mijn werkavonden omdat ik heel simpel gezegd gewoon niet kan werken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.2K
Pieterke
3 jaar geleden
Je begint bij een nieuwe baan na je opzegtermijn dus niet tijdens.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb helaas een 0-uren contract ookal werk ik elke week wel 12 uur.
Dus vakantie dagen heb ik dan niet denk ik?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Pieterke, als een AH geen fulltime plek heeft voor iemand maar jij wel moet gaan werken omdat je heel de dag niks te doen hebt zou het toch wel een beetje vreemd zijn om bij deze albert Heijn te blijven vind je niet. mijn opzegtermijn loopt nog tot 3 januari wat ik ziezo al vrij lang vind.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Als je echt een 0 uren contract hebt, is je opzegtermijn 4 dagen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/vraag-en-antwoord/welke-contracten-zijn-er-voor-oproepkrachten#:~:text=De%20opzegtermijn%20voor%20een%20nulurencontract,in%20uw%20arbeidsovereenkomst%20is%20opgenomen.

Antwoorden (2)

Officieeel gezien moet je je opzegtermijn afmaken bij de AH. Dus ja, ze kunnen je dat verplichten. Echter kan je ook eerder stoppen mits je nog vakantiedagen over hebt. Dat lijkt me (helaas) wel in een jaar als deze. Je kan dan dus alle dagen opnemen en dan zonder zorgen aan het werk gaan bij je nieuwe baan. Als dit niet het geval is zal je moeten overleggen met je nieuwe werkgever dat je eerst een termijn moet afmaken bij de vorige werkgever om vervolgens aan de slag te kunnen bij de nieuwe.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
AH geeft in het algemeen geen vakantie dagen bij flex-contracten - die worden als opslag op het loon meteen uitbetaald.
Je bent wettelijk verplicht om je aan de opzegtermijn te houden. Als je dat niet doet, dus als je niet meer komt werken bij AH, ben je zelfs schadeplichtig.
Wat je het beste kunt doen is in gesprek gaan bij de filiaalchef van het AH-filiaal waar je werkt. Misschien zijn er nog mogelijkheden om bijvoorbeeld op andere tijden te werken, of misschien heb je nog vakantiedagen die je kunt opnemen.
Het is in ieder geval beter in gesprek te gaan, dan helemaal niet meer komen.
En anders zal je in gesprek moeten met je nieuwe werkgever, dat je tijdens je opzegtermijn bij AH nog niet fulltime aan de slag kunt.