Hoeveel verdient een 16 jarige per maand?

Ik vraag me af hoeveel een 16 jarige ongeveer per maand verdient met bijbaantje

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
18.2K
Amadea
4 jaar geleden
Het minimum jeugdloon. Zie https://loonwijzer.nl/jeugdloonwijzer/over-minimum-jeugdloon

Antwoorden (3)

Vaak krijg je als minderjarige het minimumsalaris. Dat is vastgesteld voor een 16 jarige op 570 euro per maand.

Echter heb je het over een bijbaan en maak je dus geen volle weken. Het ligt een beetje aan het aantal uren. Het uurloon zal rond de €3,66 per uur zijn.
Sommige bedrijven betalen echter wel boven het minimumloon, dus het is altijd afwachten.
4 jaar geleden
Dit is sterk afhankelijk van twee dingen:
-waar werk je?
-hoeveel uren werk je?
Ik werkte bij de jumbo als vakkenvuller, 4 à 6 uur in de week (twee avonden), uurloon van ong 3,40 en ik verdiende €80,- per maand ongeveer.
Er geldt een wettelijk minimum loon van €3,29 per uur op 16 jaar. Dus je kan berekenen hoeveel je ongeveer in de maand zal verdienen door dit uurloon x het aantal uren dat je kan werken te doen (je verdient dubbel op zondagen).
4 jaar geleden
Ik werk in de supermarkt, 17 jaar oud, werk 10-15~ uren in de week en verdien 500-650. Verwacht dit niet want de meeste supermarkten betalen niet zo goed, vrienden zeggen vaak rond de 200-300 te zitten met evenveel uren.