Hoe hoog kan mij boete zijn als ik niet in dienst blijf na de opleiding?

Wanneer ik na het behalen van mijn diploma nog 2 jaar in dienst moet blijven, maar dit eigenlijk niet wil. In contract staat niet hoe hoog dit kan zijn.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
ronron1212
4 jaar geleden
Heeft je werkgever de studie betaald
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja, BBL verzorgend ig
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er is wel een (duidelijke) boete als ik de opleiding tussentijds zou afbreken, maar dat doe ik niet.
crispy
4 jaar geleden
die kosten kunnen toch best wel oplopen. Je werkgever heeft je hele opleiding betaald, en dat is een bedrag per jaar (afhankelijk van soort 500 tot 1000 euro). Bovendien heeft deze werkgever gedurende je opleiding je begeleid en je een salaris betaald. Dat laatste zal niet worden teruggevorderd, maar je kan wel kosten verwachten voor je begeleiding gedurende de hele opleiding.

Antwoorden (2)

Dat is een vrij simpele rekensom. Namelijk : het bedrag van de studie gedeeld door 24 ( maanden ) minus de maanden die je “NA” het behalen er van hebt gewerkt

Voorbeeld

Cursus kost €1000 =24x 41,66
Als je dan na 12 maanden weg gaat moet je nog 500,08 betalen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als er een tijdsbestek van 2 jaar staat vermeld, dan zou je, als je direct ná het behalen van het diploma ontslag neemt, mogelijk de studiekosten van de afgelopen 2 jaar terug moeten betalen. De boeten neemt dan voor elke maand die je langer in dienst blijft met éénvierentwintigste af.
Er kan ook een clausule zijn dat je gedurende het eerste jaar na behalen van je diploma 75% terug moet betalen, en gedurende het tweede jaar 50%. Deze laatste clausule is de meest gangbare.