Wat voor eisen aan lichaamsmaten zijn er om stewardess te worden?

Hoihoi:) ik was op internet al een beetje aan het zoeken maar kan het niet vinden. Beetje raar om over mezelf te zeggen maar ik ben niet heel “dik” maar ook niet “dun”. Ik kan alleen nergens vinden hoe je lichaam moet zijn voor een stewardess. Ja klinkt echt suf dit maar hopelijk begrijpen jullie het. Ty :)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
12.3K
Amadea
4 jaar geleden
Je moet minimaal 21 jaar zijn, minimaal een havo- of mbo-4 diploma hebben, Nederlands en Engels goed beheersen, tussen de 1.58 en 1.90 meter lang zijn en er representatief en verzorgd uitzien. Het lijkt mij dat dit ook kan als je een maatje meer hebt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een paar dagen geleden nog gevlogen.
Heen en terug.
Beide keren dames en heren! met een maatje meer. Ofwel een BMI tussen de 25 en 30 (schat ik).
De dames en heren waren verzorgd, roken lekker etc.
Zolang je fit en verzorgd bent, en je tussen de stoelen en in de gang goed kunt bewegen, zijn de eisen idd niet meer bij alle maatschappijen zo extreem.
Nederlanders worden dikker en de meeste vrouwen worden ook wat flinker indien ze ouder worden, dan kun je ze ook niet ontslaan.

Antwoorden (1)

De gewenste lichaamsmaten verschillen per maatschappij.
De vereiste lengte ligt tegenwoordig tussen 1.50 (!) en 1.90 meter (KLM 1.58 - 1.85 meter).
Wat je dikte betreft: het gewicht moet doorgaans in verhouding tot je lengte staan, met een BMI tussen 18,5 tot 25. Veelal wordt je conditie belangrijker gevonden dan je gewicht.
.
KLM: 1.58 - 1.90 meter
KLM Cityhopper: 1.58 - 1.85 meter
Transavia en TUI: 1.60 - 1.90 meter
Ryanair: 1.57 - 1.90 meter
Ik kom regelmatig stewardessen tegen die je gerust ‘dik’ zou kunnen noemen, maar die met een hoger tempo door de gangpaden cruisen dan de ‘slanke dennen’.
SimonV