Welke vormen van acteer werk bestaan er?

Zijn er naast het acteren in films nog meer beroepen waar ik mijn acteertalent in kwijt zou kunnen?

4 jaar geleden
3.2K
Amadea
4 jaar geleden
Op het toneel, in televisieseries, in reclames, voor bedrijfstrainingen en -films.
Amadea
4 jaar geleden
Als re-enactor kun je op festivals en in musea werken.

Antwoorden (2)

In de tijd dat ik cursussen volgde voor vertrouwenspersoon en begeleider waren er trainingen om gesprekken te voeren met allerlei typen mensen. Er werden gesprekken gearrangeerd met ouders, werkgevers, collega's e.d. en die werden ZEER knap gespeeld door acteurs. Het heeft me steeds verbaasd hoe knap de acteurs in hun rol konden blijven.

Solliciteer eens bij adviesbureaus. Ik geef als één voorbeeld Schouten en Nelissen in Zaltbommel, maar er zijn er nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Doorgaans ben je werkzaam in de culturele sector of in de entertainmentbusiness. Je bent bijvoorbeeld verbonden aan een toneelgezelschap en speelt in theaters of op festivals.
Je kunt als acteur ook rollenspellen in coachingsituaties spelen of meewerken aan een klantonderzoek, bijvoorbeeld als ‘mystery guest’.
Of producten in supermarkten aanprijzen. Actuele advertentie die ik tegenkwam:
“Voel jij je helemaal thuis op de winkelvloer? Kun jij je perfect inleven in het verhaal van een product én kun jij dit als ware acteur op jouw publiek overbrengen? Dan hebben wij een mooie uitdaging voor jou. Word Promotiemedewerker Concepting bij... “

Als je zoekt op ‘acteur’ bij de vacaturesite Adzuna krijg je nog meer mogelijkheden te zien. Bijvoorbeeld ingehuurd worden voor feestjes als entertainer of cabaretier.
De relatief nieuwe vacaturesite Adzuna is een metazoekmachine voor vacatures. Dit betekent dat ze ook de vacatures tonen van ander vacaturesites. Je kunt daardoor bijna alle vacatures vinden die er op dit moment zijn.
SimonV