welke opleiding moet ik volgen om activiteitenbegeleider te worden?

Goedendag,

Ik ben mij aan het verdiepen in opleidingen nu ben ik uitgekomen op activiteitenbegeleider wat ook goed aansluit op mijn vorige opleiding ( afgerond 2013). Alleen vind ik geen opleiding die er toe leid om een papier voor activiteitenbegeleider te halen.
Veel zitten google heb ik al.. en gekeken naar vacatures en wat hierbij de toelating eisen zijn. Maar mijn antwoord heb ik helaas nog niet kunnen vinden. Misschien zit ik wel helemaal verkeerd te zoeken namelijk.

Wie kan mij helpen?

4 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

Er zijn veel opleidingen om activiteitenbegeleider te worden.

Ik weet niet in welke richting je wilt werken: ouderen, somatisch, gehandicapten, geestelijke zorg......

Er is veel keus op mbo en hbo niveau.
De duur van de opleidingen verschilt ook enorm.

Op deze site kun je op niveau (mbo of hbo) en doelgroep zoeken, welke opleiding om activiteitenbegeleider te worden het beste bij jouw specifieke wensen aansluit.

Succes

https://www.youchooz.nl/beroepen/activiteitenbegeleider/welke-opleiding
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De opleiding SPW (sociaal pedagogisch werker) Activiteitenbegeleider/ woonbegeleider (niveau 4) bestond onder deze naam tot en met 2008, dat weet ik, omdat ik toen mijn diploma behaald heb ;)

Tegenwoordig valt er een groot gedeelte van deze opleiding onder de noemer "MBO Begeleider Specifieke Doelgroepen niveau 4", en "MBO Maatschappelijke Zorg - niveau 4".