Waar kan ik tips om te/over solliciteren vinden?

Ik ga binnenkort op sollicitatiegesprek bij de baan die ik altijd al heb willen hebben. Waar kan ik boeken/tips/goede adviezen/misschien wel zelfs training vinden? Ik ben namelijk (uit eerdere ervaring) erg slecht in sollicitaties.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vertel eens iets over jezelf - en hoe je die vraag goed beantwoordt
1. Wat jou als persoon kenmerkt en wat jouw talenten zijn
Dit is hét vrijbriefje om open en vanuit jezelf te vertellen over jouw talenten en eigenaardigheden. En leg de verbinding naar de kerncompetenties die gevraagd worden in de functie.
2. Wat jou ten diepste boeit en drijft
Een recruiter is een mens. Hij werkt voor de organisatie, maar uiteindelijk beslist hij als mens over jou geschiktheid.
Wanneer je de recruiter als mens raakt, heb je een extra punt gescoord.
3. hoe jij perfect op deze functie past
De recruiter heeft maar één doel: de perfecte man of vrouw vinden voor de job. Gebruik deze geweldige vraag om enthousiast over je relevante ervaring te vertellen.
Vertel hoe je dingen aan zou pakken, welke ideeën je erover hebt. En laat de recruiter op die manier zien wat jij belooft waar te komen maken als hij voor jou kiest.

Antwoorden (2)

De site Werk.nl van het UWV bevat een hele lijst met tips met betrekking tot solliciteren. De tips hebben o.a. betrekking op een c.v., de sollicitatiebrief, maar ook op het sollicitatiegesprek.
Mogelijk zitten er tips bij, waar je wat aan hebt. In ieder geval wens ik je heel veel succes met je sollicitatiegesprek.
5 jaar geleden
Op .. https://www.careerwise.nl/solliciteren/sol... goede tips met uitleg voor je tijdens een sollicitatiegesprek.
Op .. https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/soll... nog veel meer tips ook over andere aspecten van solliciteren.
Succes hoor!