Als je een WSW indicatie hebt, maak je dan kans voor een 'normale' baan bij een 'normaal' bedrijf?

Als je dus een WSW indicatie hebt, kan je dan later nog een kans hebben bij een 'normaal bedrijf'? Of zit je vast bij een sw bedrijf door die wsw stempel? En als dat niet kan, kan je dan nog herkeurt worden, en dan kans maken bij een ander bedrijf, of is dat heel klein?
Nou ben ik vergeten te vermelden dat ik ADHD heb en daarom soms stotter en dus ook soms dingen snel vergeet, en druk in me hoofd ben. Vind het sws raar dat ik daarom een WSW indicatie heb gekregen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Een WSW-indicatie betekent dat een deskundig heeft geoordeeld dat je weinig kans hebt op een 'normale' baan. Dat kan zijn omdat je blind bent of in een rolstoel zit, maar ook om andere of een combinatie van redenen. Ook gedrag kan een rol spelen. Kortom: alles wat maakt dat een doorsnee werkgever je waarschijnlijk niet in dienst zal nemen.
Eén van de doelstellingen van een WSW-bedrijf is om je met begeleiding en training toch door te laten stromen naar een 'echte' baan. Een WSW-indicatie 'achtervolgt' je dus niet heel je leven. Integendeel: het biedt een kans op een normale en succesvolle loopbaan, die je anders op eigen kracht waarschijnljk niet zou hebben.
Mijn advies: grijp die kans.