Kan je ook psychologie WO studeren als je op havo niveau Natuur en gezondheid hebt gekozen?

Is het mogelijk om Natuur en gezondheid te kiezen en dan naar HBO te gaan en na de HBO WO psychologie te studeren?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Waarom doe je niet eerst hbo psychologie (bachelor).
Daarna de master (wo).
Weet je in ieder geval dat je diploma's hebt en het niveau bij je past. Waarom zeg ik dit?
Als je alleen een propedeuse haalt en de universiteit is te zwaar, dan heb je niks.
Verder moet je wiskunde ook op vwo-niveau zijn. Met havo en een propedeuse is dit ook zwaar. Moet je zelfs een toets maken.
Succes!

Antwoorden (2)

Er zijn geen specifieke voorvereisten voor WO psychologie.
Je wordt tot de bacheloropleiding Psychologie toegelaten als je in het bezit bent van een van de volgende diploma’s:
- Vwo-diploma met elk profiel
- Propedeusediploma van een hbo- of wo-opleiding
Het antwoord is dus: ja dat kan.
5 jaar geleden
Het kan wel, maar kijk wel even op de website van de universiteit waar je heen wil. Zo gelden er in Groningen aanvullende eisen. Zie het linkje.

Ook heeft de studie vaak een numerus fixus. Je zal je dan ook eerder in het jaar aan moeten melden, voor Groningen voor 15 januari.