Moet mijn werkgever mij doorbetalen of wordt ik overgedragen naar het UWV?

Ik heb een jaarcontract welke over 3,5 maanden afloopt. Ik zit al een paar weken overspannen thuis en heb al aangegeven dat ik de druk niet meer aan kan en niet bij hun wil blijven werken, de stress wekt extra migraine aanvallen op en ik functioneer gewoon niet meer.
Er zit geen uitzendbureau oid. tussen, zijn hun verplicht mij een X percentage door te betalen de komende 3,5 maand of dragen ze mij over een paar weken over aan het UWV?
Staat niets in mijn contract over langdurige ziekteverzuim.
Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nooit echt nooit zelf ontslag nemen.
Niet als je niet meer wilt en al helemaal niet als je ziek bent of wordt. Daar zijn allemaal regeltjes voor en het belangrijkste is dat als jij ontslag neemt, er geen uitkering tegenover vrijwillige werkeloosheid staat...
Pas dus op en vraag advies bij bv het Juridisch Loket. Bellen kan, langs gaan is ook mogelijk en zeker goedkoper.
-----
Gratis persoonlijk juridisch advies
Initiatief van de Rijksoverheid
Bel ons
€ 0,25 p/min.*
Bel elke werkdag tussen 09.00 - 18.00 uur.
U krijgt één van onze juristen aan de telefoon.
https://www.juridischloket.nl/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
*€ 0,25 p/min, met een maximum van € 12,50. Excl. een starttarief van 4,5 cent en uw gebruikelijke belkosten.

Het beste antwoord

Als je een tijdelijk contract contract hebt en ziek bent, wordt het waarschijnlijk niet verlengd. Tot einde contract moet de werkgever je doorbetalen, minstens 70 procent van het loon danwel het minimumloon als dat hoger is.

Overigens moet de werkgever ook alles doen om je weer aan het werk te krijgen en aan die reïntegratieactiviteiten moet je meewerken.

Ben je op de laatste werkdag nog steeds ziek dan moet je werkgever je met een bepaald formulier ziek uit dienst melden bij het UWV. Dat betaalt de Ziektewetuitkering aan je uit als je aan de eisen voor zo'n uitkering voldoet.

Zelf ontslag nemen als je ziek bent, is onverstandig. De werkgever heeft een loondoorbetalingsplicht zolang je bij hem in dienst bent op je tijdelijke overeenkomst.
Computoon
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt dat je de moeite heb genomen om te antwoorden!

Andere antwoorden (1)

Je contract zullen ze gewoon uit moeten dienen en je dus moeten betalen. Daarna ga je naar het uwv.
Het is niet verstandig te praten over dat je niet wil blijven. Je contract loopt van rechtswegen af dus je werkgever zal je contract niet verlengen. Als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op ww.
Toegevoegd op 18 november 2018 12:41: tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt dat je de moeite heb genomen om te antwoorden, ik weet genoeg