Welke opleiding past goed bij mijn interesses?

Ik wil volgend jaar een HBO opleiding doen. Ik ben heel erg geïnteresseerd in de Neanderthalers, en in de geschiedenis over het algemeen. Ik kan echter alleen een opleiding geschiedenis vinden voor docent, en dit is juist wat ik niet wil. Ik heb hiervoor een opleiding tot onderwijsassistent gevolgd en voor de klas staan bleek niet helemaal mijn ding te zijn. Ik zou graag een opleiding volgen over de Neanderthalers/geschiedenis, maar niet voor docent. Kan iemand me hierbij helpen?

1.3K

Het beste antwoord

Misschien past de hbo-opleiding Cultureel Erfgoed goed bij jou?

In de hbo-opleiding Cultureel Erfgoed word je opgeleid tot erfgoedprofessional in de breedste zin van het woord. Tijdens de opleiding besteed je aandacht aan alle typen erfgoed: van objecten tot niet-tastbare zaken als tradities, rituelen en volksgebruiken. Je leert de informatie die een (kunst)voorwerp bevat te ‘lezen’, te beschrijven en documenteren en archiveren. Ook leer je hoe je een tentoonstelling organiseert en de collectie op een aantrekkelijke manier aan het publiek presenteert. Op het rooster staan vakken als: materialenkennis, publieksonderzoek, management, marketing, communicatieve tentoonstellingsvormgeving, beroepsethiek, technisch tekenen, kunst- en cultuurgeschiedenis, overheidsbeleid en erfgoedtheorie. Hoor- en werkcolleges, practica en stages, binnen- en buitenlandse excursies wisselen elkaar in deze studie af. De opleiding Cultureel Erfgoed is een unieke opleiding in Nederland en wordt alleen verzorgd door de Reinwardt Academie, onderdeel van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten.

Zie http://www.carrieretijger.nl/opleiding/kunst/cultureel-erfgoed.

En anders misschien de hbo-opleiding Archeologie:

De hbo-opleiding Archeologie is een praktijkgerichte studie die je opleidt tot veldtechnicus; een manager die allerlei zaken rondom en omtrent een archeologisch project regelt. Naast praktische vaardigheden doe je veel theoretische kennis op over historische perioden, bodem en landschap, vondsten, gereedschap en ICT. Je kunt de hbo-opleiding Archeologie alleen volgen bij hogeschool Saxion te Deventer.

Zie http://www.carrieretijger.nl/opleiding/kunst/archeologie.
Antoni
5 jaar geleden
VraagCaitlin
4 jaar geleden
Ik wil u nog even bedanken voor uw antwoord op mijn vraag, ik volg inmiddels de opleiding 'cultureel erfgoed' en het is echt de beste keuze die ik had kunnen maken. De opleiding sluit precies aan bij wat ik wil doen en wat ik leuk vind, en ik weet inmiddels zelfs al waarin ik wil afstuderen. Zonder uw antwoord had ik de Reinwardt Academie nooit gevonden, en had ik een opleiding gekozen die waarschijnlijk niet bij me had gepast. Hartelijk dank! :)
Antoni
4 jaar geleden
Wat leuk om te horen!
Nog veel plezier gewenst met je opleiding!