Wat zijn de kenmerken van een een goed re-integratiebureau?

Hoi,

Ik heb recent een coach gesprek gehad met een uwv medewerker. Er is tijdens dit gesprek afgesproken dat ik op zoek moet naar een bij mij passend re-integratie bureau. Op dit moment zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Mijn vragen zijn de volgende:

Wat bij mij past geld niet perse voor een ander edoch: Welk intergratie bureau is naar jullie ervaring goed, evt waarom?

De uwv medewerker heeft mij verder aangeraden om te kijken naar de reintergratie bedrijven Startwijzer en Salude, heeft een van jullie ervaring met deze bureaus?

Groetjes Alvin

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Hoi Alvin,

Naar mijn mening heb je meer aan een reïntegratiebureau met nauwe lokale contacten met werkgevers dan aan eentje met een oppervlakkiger landelijk netwerk.

Ik zit momenteel niet meer in een reïntegratietraject. In het verleden had ik goede ervaring bij de Stander Groep. Zij zijn gespecialiseerd in mensen met een Autisme Spectrum Stoornis. Maar ze richten zich op het oosten van het land.

In mijn omgeving hoor ik dat Staat van Dienst BV goed is, of dat ze in ieder geval erg prettig zijn in de bejegening van cliënten. Het is een landelijk bureau, en heb er verder geen persoonlijke ervaring mee.

suc6!