Zijn er in utrecht middelbare scholen voor talenten?

Mijn dochter moet binnekort naar een middelbare school. ze wilt naar een school die gericht is op het ontwikkelen van talent. Dansen in dit geval. Het concervatorium voor jonge talenten is helaas niet mogelijk wegens personlijke omstandigheden. Ik heb gezocht maar is niet gelukt. Zit iemand op zo'n school of weet iets? Bedankt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
tinus1969
5 jaar geleden
Wat voor soort school zoek je, welke school (naam/link) viel af, en waarom?

Antwoorden (1)

Nee, in Utrecht is niet zo'n school te vinden. Wel in Rotterdam: Havo/vwo voor Muziek en Dans (HMD). Daar volg je binnen het dagelijkse schoolrooster dans- of muzieklessen, net als de lessen van de overige vakken. Op de HMD lopen de leerlingen van dansstudio naar wiskundelokaal, van Engelse les naar muzikale vorming. Zo komen ze alvast een beetje in het ritme van een studie aan een conservatorium of een dansacademie. Alle medeleerlingen hebben iets met muziek of dans en zijn net zo enthousiast en gemotiveerd. Dat geeft een heel speciale sfeer.

Maar het is de vraag of jouw dochter in staat is om naar Rotterdam te reizen en daar die Havo te volgen. In Utrecht zit wel een aan het ROC verbonden Creative College. Als ze eerst een diploma vmbo of mbo-niveau 2 of 3 behaalt zou ze daarna daar de Dansopleiding kunnen gaan volgen.
Amadea