Mag mijn werkgever eisen dat ik vaak in een ander thuiszorg team werk?

Ik ben in opleiding, maar ben 4 uur in de week stagaire en 16 uur werknemer.
Mijn werknemer eist van mij dat ik steeds de gaten opvul in andere teams.
Dit omdat er in mijn eigen team te weinig clienten zijn.

Mag mijn werkgever mij elke week overal naar toe sturen om diensten te draaien in andere teams?

mvg,
Jacco

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
LeonardN
5 jaar geleden
Wat is precies het probleem in jouw ogen?
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
Hij mag echter niet eisen dat je meer uren gaat draaien dan in je contract staat, hij bepaald wel hoe jij ingezet gaat worden zolang de werkzaamheden overeen komen met de functieomschrijving

Antwoorden (2)

Tuurlijk, de werkgever mag je daar inzetten waar je het hardst nodig bent.
Bovendien lijkt het me helemaal niet slecht als je aan het begin van je loopbaan veel verschillende ervaringen opdoet, en leert om flexibel op wisselende omstandigheden in te spelen.
5 jaar geleden
dat is prima zolang er toeslagen worden betaald voor onregelmatigheid en reiskosten voor de extra kilometers. als je onder werktijd ook steeds naar andere locaties moet rijden met eigen auto kun je dit ook indienen als reiskosten.