Hoe kan je het beste ontslag nemen?

Ik werk inmiddels bijna een jaar bij de Albert Heijn en ben er onderhand wel klaar mee en wil dus ontslag nemen. Redenen hiervoor gaan vooral over de manier waarop werknemers, waaronder ik, behandeld worden. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen? Heb al wel wat gehoord over een gesprek en een ontslag brief, maar wat moet daarin gezegd en/of geschreven worden? Kan iemand dit zsm uitleggen? Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Bbb, Zorg eerst dat je een andere baan hebt. Nooit eerder zelf ontslag nemen, als het tenminste niet om een bijbaantje gaat om iets bij te verdienen tijdens je schoolperiode.
Antoni
5 jaar geleden
@Bbb, in plaats van ontslag nemen kan je ook eens aan de orde stellen waarover je ontevreden bent. Dat kan je desgewenst samen met anderen doen die ook ontevreden zijn. Als de werkomstandigheden verbeterd worden, kan je gewoon je werk houden.

Antwoorden (2)

Heel simpel. Je vraagt een gesprek aan en laat weten dat je wilt stoppen met het werk om die en die reden. Wellicht zegt de manager: "ok, ik haal je van de loonlijst af per.........". Wellicht geeft hij je een formulier, die je even moet ondertekenen. Lees wel goed na waar je voor tekent. Heb je daar overigens een full-time baan? Hou er rekening mee dat je geen recht op WW hebt, als je zelf ontslag neemt. Sterkte met je besluit.
5 jaar geleden
Als je er lang werkt dan heb je normaal gesproken recht op een WW uitkering. Als je een tijdelijk contract hebt dan is het de moeite waard om zolang te blijven totdat dit afloopt. Je kunt op je werk aangeven dat je geen verlenging wilt, dan heb je wel recht op een uitkering. Daarnaast kun je nog denken aan een vaststellingsovereenkomst, als je een vast contract hebt dan kun je een formulier opstellen waarbij je aangeeft dat je in gezamenlijk overleg besloten hebt om het contract te laten ontbinden. Dan krijg je (wel rekening houden met een maand opzegtermijn) ook ww.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
criseyde
5 jaar geleden
Je hebt geen recht op een WW-uitkering als je zelf ontslag neemt, omdat je dan verwijtbaar werkloos bent.