Welke maten heb je nodig om model te worden?

Wat zijn de ideaale maten om model te worden bij je heupen, taille, borst enz.? En welke lengte en gewicht is ideaal?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
47.9K

Antwoorden (1)

"Ideale uiterlijke vereisten voor fashion modellen

    Lengte
    Vrouwen tussen 1,76m en 1,82m.
    Mannen vanaf 1,82m. tot 1,90m.

    Leeftijd
    Vrouwen kunnen het best tussen de 13 en 19 jaar zijn als ze beginnen.
    Mannen mogen ook iets ouder zijn.

    Figuur
    Vrouwen moeten +/- maat 34-38 hebben. Qua maten wordt 80-60-90 cm. (borst-taille-heup) gezien als ideaalbeeld. Modellenbureaus stellen daarom vaak als vereiste dat je heupen tussen de 85-95 cm., taille rond de 60 cm. en je borst rond de 80 cm. moeten zijn. Gewicht is niet zo belangrijk, je maten zeggen veel meer!
    Mannen moeten +/- maat 48-52 hebben.

    Huid

    Je huid moet zo gaaf mogelijk zijn, geen pukkeltjes, littekens, tattoos, etc…

    Geheel
    Hoe je eruit ziet in het geheel moet gewoon goed zijn. Je uitstraling dus. Ook de manier van lopen, staan, etc. telt mee. De zogenaamde “X-factor” dus eigenlijk!"
En om als model op een Franse catwalk te staan mag je volgens de wetten daar geen BMI-waarde lager dan 18 hebben.
Toegevoegd op 18 augustus 2018 17:36: tekst
Computoon