Kan je recherche en politie paarden trainen combineren?

Ik wil later graag bij de recherche, maar het lijkt me ook heel vet om politie paarden te trainen/op te leiden. Is dit te combineren met elkaar? Ik kan op internet vrij weinig vinden hierover.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Antoni
5 jaar geleden
Rechercheur en politiepaardentrainer lijken mij twee heel verschillende beroepen, ook wat betreft het salaris. Ik vermoed dat de gemiddelde rechercheur een hoger salaris heeft dan de politiepaardentrainer. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een werkgever jou zou willen inzetten als paardentrainer als je de capaciteiten hebt voor de zwaardere functie van rechercheur. Daarnaast lijkt het mij ook niet eenvoudig een deeltijdfunctie als rechercheur te vinden. Ik vermoed dat je in de praktijk het paardentrainen in je vrije tijd, bij een andere organisatie, zal moeten gaan doen. Misschien dat het allemaal wel lukt in goed overleg met een werkgever, maar mij lijkt het moeilijk te realiseren.

Antwoorden (1)

Er zijn voldoende goede instructeurs en trainers bij de beredenen, dus ik neem zomaar aan dat ze niet zitten te wachten op iemand die bij een ander onderdeel werkt.
Maar weinig agenten zitten heel hun leven bij de beredenen of de recherge. Dus je zou wel een paar jaar het een en daarna het ander kunnen gaan doen.
NB: dit soort dingen afspreken bij je sollicitatie, dat gaat dus niet. Na de basisopleiding wordt bekeken waar je kwaliteiten liggen, en waar er plaats is binnen het korps.