Ben je na 4,5 jaar werkervaring en mbo 4 diploma nog een aankomend verkoopmedewerker?

Als je 4,5 jaar ervaring hebt en een opleiding niveau 4 hebt behaald in een andere sector ben je dan nog een aankomend verkoopmedewerker? Het cao gaat er niet duidelijk op in maar in mijn ogen speelt ervaring ook een rol in functiegraad.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
MarBet
5 jaar geleden
Als je dan nog steeds het werk doet van een aankomend verkoopmedewerker, dan lijkt het mij dat je dat nog bent. Dus kijk eens welke taken en verantwoordelijkheden daarbij horen en als je vindt dat je meer doet dan past bij een aankomend verkoopmedewerker, kun je dat voorleggen aan je leidinggevende. Of ga eens kijken of je een n4 opleiding in de handel kunt doen, het niveau kun je aan en blijkbaar trekt deze sector je meer dan de sector waarin je bent opgeleid.

Antwoorden (1)

Hier is moeilijk een antwoord op te geven. Wij kunnen hier namelijk niet zien hoeveel progressie betreffende persoon heeft geboekt. Aangezien hij/zij ook een mbo 4 diploma heeft, ga ik er vanuit dat betreffende persoon behoorlijk goed kan leren, en dus ook wel de nodige verkooptechnieken geleerd heeft gedurende deze periode. Hieruit trek ik de conclusie dat je dan het woord "aankomend" in de titel weg mag laten, en dus volwaardig verkoopmedewerker bent.