Mogen bedrijven mensen aannemen die niet hebben gesolliciteerd?

Mijn kind had gesolliciteerd bij een bedrijf, paar weken later heeft hij te horen gekregen dat een van zijn vrienden wel is aangenomen en hij niet, hij vroeg aan zijn vriend of hij ook gesolliciteerd, waarop zijn vriend nee antwoorde. Hij werd uitgenodigd door zijn klas om daar te komen werken, mijn kind is daarom verdrietig en het voelt alsof hij iets verkeerds heeft gedaan.
Is dit toegestaan in een bedrijf?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
ronron1212
5 jaar geleden
Hoe kan je dan door een klas worden uitgenodigd om ergens te komen werken?
ronron1212
5 jaar geleden
Een klas kan toch niet bepalen of je ergens kan gaan werken.
Erna55
5 jaar geleden
@PlaktOets: Kun je vertellen wat je bedoelt met " hij werd uitgenodigd door zijn klas om daar te komen werken " ?
Ivana
5 jaar geleden
Als bedrijf ben het het best uit met werknemers die naar het inzicht van de eigenaar het best functioneren binnen dat bedrijf. Als eigenaar heb je alle rechten je eigen werknemers te kiezen.
Misschien is het zuur voor je kind dat zijn vriend wel en hij de baan niet kreeg, maar zo gaat dat in het leven. Een eerste teleurstelling is niet fijn, maar maakt het kind wel weerbaarder. Blijf er niet te lang bij stil staan, maar moedig hem aan elders zijn kansen te pakken. Hij moet zich niet met een vriend vergelijken. Ieder mens heeft zijn eigen kwaliteiten en ergens komen die van pas!! Gewoon moedig doorgaan!

Antwoorden (1)

Helaas, ja. Bedrijven zijn vrij om hun (aanstaande) werknemers te kiezen. Zelfs als die personen niet gesolliciteerd hebben.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de reactie!
Ivana
5 jaar geleden
Waarom helaas?
paulus811
5 jaar geleden
Ik vraag me ook af waarom dat 'helaas' is. Als je dat werkelijk meent zou ik emigratie naar Rusland of Turkije overwegen.