Welke activiteiten kun je op je cv zetten en welke niet?

Voorbeeld: Ik ga binnenkort waarschijnlijk huiswerkbegeleiding geven en misschien ook nog computerlessen, kunnen deze activiteiten op mijn cv worden gezet?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
Erna55
5 jaar geleden
Op je cv zet je niet wat je waarschijnlijk binnenkort gaat doen.
Op je cv kun je zetten wat je gedaan hebt.
Antoni
5 jaar geleden
Heb je voor het geven van die begeleiding of voor het geven van die cursussen zelf een extra opleiding gevolgd, dan kan je die opleiding wel op je cv zetten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je over een jaartje een CV maakt en je hebt dan al een paar maanden huiswerkbegeleiding of bijlessen gegeven kun je dat zeker op je CV zetten, zeker als je het bijvoorbeeld officieel doet via Studiekring of Huiswerkbegeleiding e.d. Bij goede resultaten krijg je ook een referentie op je CV
https://www.studiekring.nl/werken-bij-studiekring/huiswerkbegeleiding-geven
https://www.huiswerkbegeleiding.nl/

Antwoorden (2)

Vrijwel alle activiteiten die je naast je studie of werk doet, kun je op je cv zetten. Dus ook huiswerkbegeleiding of computerlessen.
Recruiters hebben er altijd oog voor en kijken daarom aandachtig naar de vrijetijdsbestedingen van kandidaten. Sterker nog, het is bijna verdacht als iemand beweert géén hobby’s en interesses te hebben.
Hier wat voorbeelden zodat je snapt wat een selecteur uit jouw hobby’s en interesses kan afleiden. Sleutel je graag aan motoren, dan ben je geduldig en heb je een groot technisch inzicht. Schilder je veel, dan heb je een oog voor detail en een grote creativiteit. Heb je vijf honden, dan is de kans groot dat je zowel zorgzaam bent als een groot organisatietalent hebt. Hobby’s hebben met passies te maken, wat betekent dat je er met plezier vele uren aan besteedt. Als de kwaliteiten die daarbij komen kijken ook op de werkvloer nodig zijn, zul je je daar meteen thuis voelen.
Het kan ook zo zijn dat je hobby's of interesses hebt die aansluiten bij een cursus of training die jouw toekomstige baas biedt. Of dat jij een passie hebt die op de één of andere manier van toepassing wordt wanneer je promotie maakt. Dus hier geldt ook weer: zet jouw exotische hobby's en ongebruikelijke interesses gewoon op jouw cv. Hoe irrelevant ze ook voor die functie lijken te zijn, jouw potentiële werkgever kan hier de basis voor jouw professionele groei in zien.
Verder kan een hobby of interesse een goede ijsbreker tijdens het sollicitatiegesprek zijn. Een rekruteringsmanager ziet kandidaten namelijk graag ergens met passie over praten. De passie en het gemak waarmee jij over jouw hobby praat, kan de interviewer vervolgens vergelijken met de interesse waarmee jij over de vacature praat.
Wat je beter niet kunt vermelden: weinigzeggende activiteiten als bijvoorbeeld chocoladecroissants eten, videogames spelen, uitgaan.
Vanzelfsprekend kun je alleen activiteiten op je cv zetten die je doet of hebt gedaan.
Toegevoegd op 06 juni 2018 12:23: tekst
SimonV
5 jaar geleden
Kort gezegd: je kunt je alles wat relevant is op je CV zetten.

Onder relevant vallen dingen die voor het werk/de vacature van belang zijn, maar ook zaken die laten zien wat voor persoon jij bent.

Heb jij jaren geleden stage gelopen als kok, maar heb je daarna nooit meer een fornuis aangeraakt, maar heb je wel als hobby vragen beantwoorden hier op Goeie Vraag, dan is is dat eerste niet zo relevant op je CV, dat tweede des te meer, ook al is het geen officieel werk.