Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen een juridisch-administratief dienstverlener en een juridisch secretaresse?

Na dat ik HAVO heb afgerond wil ik graag een opleiding juridisch secretaresse doen, maar ik zag dat juridisch-administratief dienstverlener bijna dezelfde taken had dus wat is het verschil? En waar (op welke school) kan ik het best mijn opleiding volgen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zeker in een kleinere praktijk zit er overlaptussen de functies,maar de kern van de werkzaamheden is anders. Een secrataresse ondersteunt de manager . advocaat bij het organiseren van zijn/haar werk. Agenda's bijhouden, vergaderruimte regelen, afspraken plannen, aktielijsten bijhouden, dat soort zaken.
Een dienstverlener ondesteunt bij de inhoud van het werk. Dossiers samenstellen, eenvoudige juridische brieven opstellen, dingen opzoeken in de bibliotheek of het archief, nota's opstellen en dat soort werkzaamheden.
Als dienstverlener kun je,,afhankelijk van aanleg, ambitie en inzet, haast onbeperkt doorgroeien en ontwikkelen tot het niveau van (bijna) een echte advocaat. Als secretaresse wordt je plafond al eerder bepaald, door de aard van het werk.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding