Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een werkgever zonder dat ik het weet een van mijn functies uitbesteden?

Ik werk bij een werkgever waar ik 3 functies uit voer en 1 van die 3 is zonder dat ik er over ingelicht ben uitbesteed mag mijn werkgever dat doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
987
TurfGraver
5 jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen?
paulus811
5 jaar geleden
Kan me niet voorstellen dat je het niet weet, want dan wordt dezelfde functie op twee plaatsen uitgevoerd. Jij gaat door omdat je van niets weet en degene aan wie het is uitbesteedt is er ook lekker mee bezig. Lijkt me een aparte situatie....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, als het bedrijfseconomisch gezien beter is om een functie door derden te laten uitvoeren, dan is de werkgever vrij om dat te doen. Mogelijk is er een andere reden, maar dan ook is de werkgever vrij om te beslissen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar mag hij dat doen zonder mij erover in te lichten. Il ben er via via achter gekomen vandaar mijn vraag.
TurfGraver
5 jaar geleden
Ja dat mag hij.
Is niet netjes.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Omdat te doen zonder jou te infomeren is niet netjes, maar het mag in principe wel. Is dus meer een morele dan een juridische kwestie.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding