Heb je deze tijd nog kans om bij de politie te werken met een mbo2 diploma?

Amadea
5 jaar geleden
Ja: als schoonmaker of restaurantmedewerker, en misschien als facilitair assistent.
limonadesiroop2016
5 jaar geleden
Ik bedoel bij politie
Amadea
5 jaar geleden
Zulke mensen werken wel degelijk ook bij de politie.
TurfGraver
5 jaar geleden
Of werken die bij een (ander) bedrijf welk de politie inhuurt Amadea? ^_^

Antwoorden (1)

Als je aansluitend bij de politie een opleiding tot Assistent Politiemedewerker GGP volgt: ja.
Ik ga ervanuit dat je met je vraag bedoelt: werken in een politiefunctie.
"Algemeen

Als Assistent Politiemedewerker GGP assisteer je de (Allround) Politiemedewerker in overzichtelijke situaties bij veel voorkomende werkzaamheden. Je signaleert onregelmatigheden, treedt op bij eenvoudige zaken en overtredingen en draagt complexe zaken over. Je communiceert en werkt samen met collega’s en derden (organisatoren, hulpverlenende instanties etc.). Je bent aanspreekpunt voor het publiek. Je schat de veiligheid van situaties in (op plaats incident) en waarborgt zo nodig de veiligheid. Je schat in welke zaken je zelf kunt afhandelen en voor welke zaken je ondersteunende diensten inschakelt. Je rapporteert mondeling en schriftelijk en gebruikt interne en externe communicatie- en informatiesystemen. Het is verantwoordelijk werk, midden in de maatschappij. Mensen doen vaak een beroep op de Assistent Politiemedewerker GGP, omdat hij duidelijk aanwezig is op straat.

Opbouw
De volgende beroepstaken maken deel uit van deze opleiding:

    Neem aangifte op
    Arrestantenzorg
    Politiële vaardigheden
    Houd toezicht in publiek domein
    Houd toezicht in het verkeer"
Je komt ook de opleiding tot Surveillant tegen. Die is op mbo2-niveau. Dit zijn de agenten met twee strepen op de schouders.
Toegevoegd op 13 mei 2018 13:44: tekst
Computoon