Wat kun je verwachten in een tweede sollicitatiegesprek?

Hallo ik ben 16 jaar oud en ik heb me gesolliciteerd voor een supermarkt voor de functie Vulploeg

Ik heb mijn 1e gesprek gehad en nu nodigen ze mij uit voor een tweede gesprek.

Wat wordt er in de 2e gesprek allemaal verteld?
Vragen ze net als in het 1e gesprek dingen over waarom je wilt werken bij hun.
Of geven ze je bedrijfskleding, informatie enz hoe je moet werken?

Hoor graag van jullie thanks alvast voor een antwoord

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Als het tweede gesprek echt een sollicitatiegesprek is, zullen de vragen specifieker zijn of dieper gaan dan in het eerste gesprek. Men kan bijvoorbeeld doorvragen op iets wat je in het eerste gesprek hebt verteld om meer details te horen. Ook kan er in een tweede gesprek bijv. ingegaan worden op salaris en arbeidsvoorwaarden als dat in het eerste gesprek nog niet gebeurd is. Soms komen in een tweede gesprek (deels) dezelfde vragen aan bod als in een eerste gesprek, dat gebeurt vooral als het tweede gesprek door andere personen gevoerd wordt.
Als het tweede gesprek meer een 'welkomstgesprek' is, kan het inderdaad zijn dat je alleen nog maar de benodigde informatie krijgt maar feitelijk al aangenomen bent.
Als je hierover twijfelt, bel dan gewoon de supermarkt op en vraag ernaar, dat is echt geen domme vraag maar is een teken dat je je goed wilt voorbereiden.